Gå til innhold

Hvor stor bhg plass er det ideell for ditt barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og hvor gammelt er det?

Vi er i tenkeboksen på om vi skal ha 60% eller 80% for jenta vår fra høsten av. Hun vil da være 4,5år gammel.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har 100% plass, men han har fri en dag i uken siden vi har permisjon dette året. Noe mindre enn det er ikke helt heldig for han. De leker mer langvarige leker i gruppen han tilhører, og han må jobbe med å få være helt med de dagene han er borte noe mer. Han er hjemme man. eller onsdag slik han får to hele dager med leking før førskolegruppens opplegg tors. og fredag.

Skrevet

for vår jente på 4 år er 60% ideellt. Kunne faktisk kanskje økt enda mer, men siden jeg jobber turnus er det ikke behov for det.

Hadde inntil i fjord 50% plass, men så at hun hadde behov for mer , fikk derfor økt til 60%.

Om ditt barn ikke har gått i barnehage før, og dermed er vannt til å leke alene og fint klarer å aktivisere seg en stund alene, så er det kanskje ikke behov for mer enn 60%? men om barnet trenger mer sosialisering, er kanskje 80% å foretrekke, også med tanke på at barnet skal begynne på skolen om 1,5 år.

Skrevet

Hvor stor plass har hun nå? Når unger er så store er de klar over at noe skjer i barnehagen når de ikke er der. Det kan gjøre det sårt å ikke være en del av det.

Hva gjør at dere vurderer 60% framfor 80%?

Skrevet

Jeg vurderer 60% fremfor 80% fordi vi har ikke behov for mer. Jeg jobber turnus, og ønsker å se henne hver dag. Hun trives med å være hjemme med meg 2 formiddager i uka.

Til høsten vil jeg kanskje revurdere igjen om hun har behov for 80% plass. Det kommer mye ann på henne selv.

Vi trenger ikke søke heller ,fordi barnehagen i utgangspunktet ønsker å ha henne der mer, må bare gi beskjed til dem.

Skrevet

Jenta mi har gått i bhg siden hun var 1,5år gammel. Har hatt full plass hele tiden, men det siste drøye året har hun hatt mye fri da jeg har vært i permisjon (minst 1 dag hver uke, oftest mer). Har også vært mye på tur og hatt lenger friperioder.

Ettersom pappan i huset har fri hver fredag skal hun hvertfall ha fri da, men jeg vurderer også tirsdager fri. Jeg har ingen fast jobb å gå tilbake til, men håper å få en 50% stilling pluss ekstravakter. Kan derfor justere det slik at jeg da ikke jobber tirsdager dagtid...

Er veldig usikker på hva vi skal gjøre. Hun er ei stille og rolig jente i bhg, litt tilbaketrukket. Samtidig får hun skryt for å være langt fremme sosialt (hvertfall med barna), så egentlig er jeg ikke bekymret for det sosiale...

Er også en lillebror med i bildet her. Han vil være 1,5år til høsten og starter da i samme bhg. Han kommer til å ha samme mengde som storesøster da jeg ikke ser for meg at han vil være hjemme mens storesøstra går i bhg. Han er nemlig VELDIG sosial :)

Skrevet

Guten vår begynte i barnehage rett før han fylte 4 år. Han hadde då 40% plass. Men han brukte veldig lang tid på å komme inn i fellesskapet, og vi aukte plassen til 60% etter eit halvt år. Det passa mykje bedre.

No er vi på same stadium som deg; vi vurderar om han skal gå 60 eller 80% til hausten. Vi heller mot 80% (så sant han får det), sidan det er siste året før skulestart, men 60% har vore heilt supert for oss, nest siste året.

Lillesøster (3 til hausten) skal begynne i same bhg, 60% om ho får plass.

Skrevet

Storesøster har hatt 4 dager i uka og det er perfekt! Hun er aktiv og vokser og trenger mer utfordring. Det er litt vanskelig å kunne gi både henne og lillebror på 2 1/2 år det de trenger når han har hatt veldig begrensete muligheter for å være ute i vinter.

Og i høst så måtte jeg legge han mens hun ville være ute og leke mer.

Han kunne hatt bare 3 dager, men han trives veldig godt når det er rolig. Storesøster (som forressten blir 5 år om 2 mnd) må ha action hele dagen, rolig på kvelden om hun har fått utløp iløpet av dagen =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...