Mamma83 ♥♀08♂10♥ Skrevet 23. mars 2010 #1 Skrevet 23. mars 2010 Skal ha barnedåp i påsken, og vi blir 15 voksne og to barn til bords. Vi har tenkt å gjøre det ganske enkelt, og serverer smørbrød. Tenker at man kanskje orker litt mer kake etter dette enn om vi hadde hatt varm mat eller koldtbord. Har i utgangspunktet tenkt å bake en marsipankake, også blir det ostekake og gulrotkake. Jeg lurer på om jeg bør ha en kake til...
auro Skrevet 23. mars 2010 #2 Skrevet 23. mars 2010 Kan du ikke bare lage ei sjokoladekake i langpanne. Fint for barna og veldig grei å fryse. Synes det ellers høres ok ut.
Gjest Skrevet 23. mars 2010 #3 Skrevet 23. mars 2010 Høres helt flott ut. Ikke et vondt ord om sjokoladekake, men "alle" vil vel like en av de kakene du har der. Gulrotkake er jo også en barnefavoritt.
melkekua™ Skrevet 23. mars 2010 #4 Skrevet 23. mars 2010 Enig med auro :-) sjokoladekake hadde gjort susen! Evt brownies.
flypapir Skrevet 23. mars 2010 #5 Skrevet 23. mars 2010 Jeg henger meg på de som sier at dte ville vært perfekt dersom du la til en langpanne sjokoladekake, spesielt for ungene...
Mamma83 ♥♀08♂10♥ Skrevet 23. mars 2010 Forfatter #6 Skrevet 23. mars 2010 Om det blir en kake til, har jeg lyst til å lage troikakake. Det er nok flere av gjestene som ikke liker ostekaken (inkludert meg), og en som ikke kan spise gulrotkake. Spørsmålet er vel heller om det er nok med tre kaker...
Den heldige eier av ett barn Skrevet 23. mars 2010 #7 Skrevet 23. mars 2010 Siden jeg kommer fra en kakefamilie, så må jeg si at jeg minst ville hatt 5 ulike kaker til 15 personer. Gjerne 6:) Har ikke noe med at det ikke bli nok, men at det skal være et lite utvalg. Dessuten er dete supert til dagenderpå kaffe med de nærmeste vennenne som ikke ble invitert i dåpen.
frk-fryd Skrevet 23. mars 2010 #8 Skrevet 23. mars 2010 Vi hadde 20 gjester i barnedåpen, og 5 kaker. Det var mye mer til overs enn det som var spist. Jeg visste det ville bli for mye, men siden det var andre som bakte kakene så var det jo greit. etterpå tok alle som hadde med kake, med seg resten av den hjem. Her på jobb har vio fredagskaffe med kake hver fredag og da holder det alltid med en kake, forutsatt at den er minst middels stor.
Gjest Skrevet 23. mars 2010 #9 Skrevet 23. mars 2010 Jeg hadde lagd i hvertfall 5 kaker. Også kanskje litt gele m vaniljesaus, og moltekrem el.lign. Så ja, i hvertfall en kake til!
Gjest Skrevet 23. mars 2010 #10 Skrevet 23. mars 2010 Så da må du spørre deg om du har en kakefamilie. 3 kaker er mer enn nok i mengde, i allefall.
Marbella Skrevet 23. mars 2010 #11 Skrevet 23. mars 2010 Jeg synes at man må skille på hverdagskaker og festkaker i en barnedåp.....gulrotkake hadde jeg aldri servert...... I barnedåpen vår lagde jeg: Marsipankake Verdens beste Pavela (?????) Ostekake
mamman til to gutter Skrevet 23. mars 2010 #12 Skrevet 23. mars 2010 For meg er gulrotkake mye mer en festkake enn en marsipankake, så jeg er ikke enig i det marbella sier. Det viktigste er at det er nok kaker og at det er kaker du vet at de som kommer liker. Jeg hadde nok hatt hvertfall 4 kaker til 15stk selvom mengden blir stor, så er det greit å ha litt utvalg.
Fire småtroll Skrevet 23. mars 2010 #13 Skrevet 23. mars 2010 Jeg ville lagd minst en kake til, og i tillegg hatt fruktfat og kanskje is. Men jeg elsker bugnende kakebord da, er vokst opp med den tradisjonen. Fryser eller gir bort det som blir for mye og har godt utvalg på en festdag Vi var like mange voksne som dere, men hadde i tillegg 6 barn. Jeg serverte: -marispankake -sjokoladekake -muffins -kransekake -kanelboller -sjokodrøm -oreokake -iskake -fruktfat med oppskjært frukt -potetgull -småsjokolader Ble selvfølgelig altfor mye kake, men med mange kakemonser i familien satte alle pris på godt utvalg...
Lykkepålandet Skrevet 23. mars 2010 #14 Skrevet 23. mars 2010 Har du tenkt å servere noe annet utenom kakene? Synes det var greit utvalg. Men jeg måtte hatt noe med sjokolade i også, enten langpanne eller brownies.
NostraStoria Skrevet 23. mars 2010 #15 Skrevet 23. mars 2010 Må si jeg blir ganske imponert over dere damer her inne som lager 5-6 kaker i tillegg til å lage dåpsmat osv. Jeg har verken overskudd eller er i form til slikt ennå - så det blir ikke dåp hjemme denne gang! Stå på damer!
Marius og Jonas! Skrevet 23. mars 2010 #16 Skrevet 23. mars 2010 Vi blir 21 personer med smått og stort, og jeg skal servere Bløtkake/marsipankake, ostekake, iskake, kirsebærpai, kransekake og muffins. Setter vel også frem litt sjokkis tenker jeg....
Lykkepålandet Skrevet 23. mars 2010 #17 Skrevet 23. mars 2010 Her var det catering + kjøpte dåpskake og ostekake hos en dame. Så da er det ikke stress å bake 3-4 kaker utenom.. Så ikke så imponerende:)
Fire småtroll Skrevet 23. mars 2010 #18 Skrevet 23. mars 2010 Hehe, vi har jo venner.. Hvis en ber alle som spør om vi trenger hjelp til noe om en kake kan en servere kaker til flere fotballlag Jeg bakte ihvertfall ikke alle kakene selv, og middagen var det mannen min som lagde, koste meg med å pynte bord jeg
mamma >to gull Skrevet 23. mars 2010 #19 Skrevet 23. mars 2010 Vi blir vel en 17 voksne og 3 barn og tenker at jeg lager følgende: Brownies med firkløversjokolade Gulrotkake (skjønner ikke at den ikke skal være god nok for barnedåp,men,men..) Ostekake Dåpskake m/bilde (bestilles) Boller/kanelboller Hjemmelaget iskake Fruktfat Konfekt Blir nok alt formye, men jeg syns liksomdet skal bugne litt med kaker når det er dåp jeg da:-)Vi skal ha koldtbord!
~sjiraff~ Skrevet 23. mars 2010 #20 Skrevet 23. mars 2010 Hvis ikke gulrotkake er festkake så kan du ikke lage gulrotkake ;o) Gulrotkake er vel den beste av alle kaker om den er saftig og god. MArsipnakake og verdens beste derimot? Det er skuffende syn på et kakebord det.. Vi har alle våre favoritter )
solfrøken-♂♂♂ Skrevet 23. mars 2010 #21 Skrevet 23. mars 2010 Jeg bruker å regne ca en kake pr 6 voksne =) Du burde nok ha en "barnevennlig" kake. Sjokoladekake er uansett en slager hos voksne også=) Jeg tenker alltid på at alle skal finne minst 1 kake de liker... (der kommer ofte også sjokoladekaken inn)
Julelita Skrevet 24. mars 2010 #22 Skrevet 24. mars 2010 Vi hadde 12 kaker til ca 50 gjester, og det var mer enn nok. Hadde koldtbord i tillegg, så ikke direkte sammenlignbart. Jeg tror at du skal få mer enn nok om du beregner 4-5 pers per kake. Dvs 3 burde være nok, men jeg ville hatt en sjokoladekake i tillegg til det du nevner.
Mamma83 ♥♀08♂10♥ Skrevet 24. mars 2010 Forfatter #23 Skrevet 24. mars 2010 Det er mulig vi har en spesiell familie, for det pleier ikke gå så mye sjokoladekake.. Men, har kommet frem til at det blir: Gulrotkake (Det er den eneste kaken det alltid blir tomt for, den er veldig god!) Marsipankake (Med kritthvit marsipan og lyseblå pynt) Ostekake (Sånn som er stekt i ovnen) Amerikanske sjokolademuffins Ellers så settes det frem litt twist og frukt. Tenker litt på om jeg skal kjøpe noen kransekakeringer hos bakeren.
Bella Swan Skrevet 24. mars 2010 #24 Skrevet 24. mars 2010 Vil bare anbefale til de som skal lage gulerotkake at de må ta en kikk på detsoteliv.no på en kake som heter amerikansk gulrotkake, den er nydelig og ser veldig fin ut også
mamma >to gull Skrevet 24. mars 2010 #25 Skrevet 24. mars 2010 og jeg kan virkelig anbefale trond moi sin gulrotkake..driiit god!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå