Espoir Skrevet 23. mars 2010 #1 Skrevet 23. mars 2010 Jeg jobber i staten og mener jge burde få høyere lønn. Hvordan går man egentlig frem? (der ikke organisert - foreløpig)
erteposen + 4 Skrevet 23. mars 2010 #2 Skrevet 23. mars 2010 I staten bør du organisere deg, eller skifte stilling.
Espoir Skrevet 23. mars 2010 Forfatter #3 Skrevet 23. mars 2010 OK, men så da, når man har organisert seg?
erteposen + 4 Skrevet 23. mars 2010 #4 Skrevet 23. mars 2010 Her stiller ofte den over deg inn for lønnshopp, og fagforeningen jobber deg. Noen steder går det på ansinitet, andre mer hva en har utrettet. Har du utdanning og kompetanse du ikke får uttelling for er fagforeningen rette stedet å ta det opp. Ellers så kan en i medarbeidersamtale argumentere hvorfor en fortjener høyere lønn, uten å si at andre tjener mer enn deg. Det enkleste er ny stilling eller stillingsbeskrivelse.
Espoir Skrevet 23. mars 2010 Forfatter #5 Skrevet 23. mars 2010 Ja, jeg tror jeg får ta en medarbeidersamtale. Stillingen (stillingsbeskrivelsen) bør egentlig endres, men det var visstnok vært prøvd før uten hell. Men en samtale er vel første skritt. problemet er at strukturene rundt akkurat min stilling er vgeldig uklare, jeg har tre ulike sjefer - én faglig sjef for avdelingen, én adminstrativ sjef for avdelingen, en "reell" sjef i et annet land som gir meg de fleste - men ikke alle - arbeidsoppgavene, men som ikke har noe h*n skulle ha sagt sånn rundt de perosnalmessige forholdene....Og i tillegg har jeg vel enda en slags sjef, som er denne siste sjefens styreformann, men som er ansatt her på min arbeidsplass og ikke har noe sånn direkte med mine arbeidspoppgaver å gjøre (og som er under de to førstnevnte sjefene, for han er ikke i sjefsposisjon her hos oss). Blir ikke lett dette, nei...for hverm skal jeg henvende meg til først, liksom?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå