Gå til innhold

Bli kvitt mage under navlen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis en aldri i sitt liv har hatt flat mage, er det mulig å få det til?

Tenker da hvis en er slank, men alltid har den kulen som står ut under navlen.

Hadde håpt det gikk an uten å bli kjempetynn, jeg liker å ha litt former og vil ikke se ut som et stankelbein :P

Er også plaget med en bilring nederst på ribbeina, hvordan kan jeg trene den bort?

Det er mange som følger ekstremkurer og sulter seg..tenker helst på trening jeg da. Og ikke store kostholdsendringer.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du har et nogenlunde sunt kosthold og trener konsisjon og mage så blir du kvitt det. Ikke alle kan få helt flat mage, det er jo noe genetisk også, men om du ikke har trent nok mage før så vil det bli bedre av det. Hvis du finner deg et skikkelig pilates program så tar det hele magen, og hvis du ikke vil det så bør du gjøre både rette situps, skrå situos og beinløft for å få med alle magemusklene. Konsentrer deg om hver eneste en og sørg for at det er magen, og ikke nakken, som jobber. Det er nok der mange gjør feilen. 100 "situps" for nakken gir deg MINDRE treningseffekt enn 15 skikkelige hvor du vet du bruker magen.

Skrevet

spis sundt

30days

og mosjon (en tur 30 min.. litt effektivt husarbeid etc)

(evt heftig sex =P )

Skrevet

Ikke kast bort penger på 30 days. Jeg hadde før og etter en livsstil med sunt kosthold og trening nesten annenhver dag. Merket ingen forskjell mens jeg gikk på 30 days eller etter, og tror dette bare er tull. (og nå føler jeg meg bare litt dum som brukte hundrelapper på det..)

Skrevet

Kommer aldri til å kjøpe slankepiller, vet at på meg selv så er det kun trening som hjelper hvis jeg skal gå ned i vekt.

Håper på bra tips for å få bort magefettet! ;)

HI

Skrevet

Jeg blir ikke kvitt den lille kulen..

Jeg er 174 cm høy og når jeg veier 63 kilo er jeg passelig fin i fasongen på resten av kroppen, men magen er litt for stor synes jeg.

Trente 4-5 dager i uken, styrke med vekter og aerobics og gikk ned til 58 kilo. Puppene ble borte, rompa ble borte og fettet i ansiktet ble borte så jeg så mager og sliten ut, men magen var fremdeles rund.

Nå velger jeg å trene passelig hardt 2-3 dager i uka og veie 63 kilo. Da ser jeg sunn og frisk ut, med en rund mage. Har en litt guttete fasong, uten særlig hofter og pupper. Hvis jeg går opp i vekt får jeg en rypisk eplefasong, tjukkest på midten, så hos meg en nok magen genestisk.

Skrevet

godt kosthold og mosjon (sex er faktisk en super mageøvelse om man liker seg på topp)

Skrevet

Det er mulig, men det krever at du står på. Det vil si en kombinasjon av styrketrening og kondisjon. Skal du trene kondisjon og bruke under 1 time på treningen, bør du ligge på et ganske høyt pulsnivå. Har du tid til å trene kondisjon lengre enn en time, kan du ligge på et roligere tempo.

Du bør også trene kjernemuskulaturen. Søk på google for treningsøvelser. Kalles også core-trening. Kjernemuskulaturen er det som stabiliserer rygg og mage og gjør at du får en rett holdning, og gjør at magen trekker seg innover. Ved å trene vanlig sit-ups trener du mest de ytterste magemusklene og magen vil ikke bli direkte flat.

Men er det bilringer og flesk, så må det altså kondisjonstrening til også, gjerne i kombinasjon av at du reduserer energi/kaloriinntaket et hakk.

Tror ikke du blir kjempetynn av trene 3 ganger i uken og spise litt sunnere.

Skrevet

Har egentlig ikke så mye bilringer nei. Det er vel endel fødselsvekt tenker jeg. Jeg er en slank jente, men vil prøve å komme tilbake til trivselsvekta mi + få flatere mage.

Fødte for 2 mnd'er siden, så vet at det vil ta litt tid! Skal begynne med core trening hos fysio først og fremst pga skrantete bekken. Så blir det nok mer kondisjon etterhvert og med høyere puls som f.eks sykling i tillegg til styrke.

Må og bli flinkere i matveien, er ganske sunn allerede men kan jo bli litt sunnere.

Takker for tips!!! :)

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...