Gå til innhold

terskel for igangsettelse pga ryggen???noen erf??

Anbefalte innlegg

Skrevet

er gravid i uke 37,med termin 10.april....har hatt sinnsyke smerter i ryggen de siste tre dagene,ikke sovet noe.... begynte med diare og magesmerter og murring i ryggen,tenkte at kanskje fødselen vår igang... men det gikk over og bare smertene i ryggen som ble verre verre og verre:( tatt paracet(i såmråd med jm),fått massasje,brukt varmeflaske osv,men ingenting som hjelper... var så ille i går at eg bare grein og var heilt utmatta... ringte føden og blei lagt inn,tok masse blodprøver,ctg osv. alt var fint....forsatt ikke funnet noe gale,bortsett ifra smertene mine da,noe de tror kommer av at babyen trykker på en nerve el noe.... fått 2 pinexforte og klarte å sove i 2(!!!!) timer.... blir gal!!!! har en 4 åring hjemme som også skal ha omsorg og kjørlighet stakkars:(orker ikkje tanken på å gå sånn som dette i 18-30 dager til.går jo ikke an!!!!!! noen som har opplevd lignende og ev fått blitt satt igang el?? takker for svar!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

eneste jeg vet er at terskelen for igangsetting er veldig høy.. :/

men jeg hadde ikke gitt meg jeg se, hadde ringt s.huset og fått time til en lege ved føden :)

Skrevet

er forsatt "innlagt" men fikk reise hjem på permisjon... sa selv at eg kunne se det an til i morgen og så skulle eg ringe tilbake da om det var likt el verre.... føler liksom ikke at eg blir trodd,siden de ikkje "ser" smertene eg har...og klare å finne ut akkurat ka det kommer av osv...for alle prøvene er fine osv... har jo lyst på en naturlig fødsel,men ikke til en hver pris....

Skrevet

Hei:)

Vet ikke hvordan det er med igangsetting, men det eneste jeg kan trøste deg med er at du ikke er alene om å ha sånne smerter.

Til vanlig (ikke-gravid), så har jeg ryggsmerter som blir forsterket under graviditet. Jeg har bekkenløsning til de grader at jeg må bruke krykker. En wiphlash-skade som bli vondere når jeg er gravid. Jeg sover kanskje 3 timer alt i alt om natta pga bekkenløsningen, har en 4-åring som krever sitt, ei jente på 11 som også skal følges opp, en schæfer som vil ha oppmerksomhet, rydde, vaske, lage middag, handle, ordne alt til bebisen vår kommer, kontroller både på sykehus og hos jordmor og oppå det hele har jeg har jeg et høyrisikosvangerskap denne gangen... Mannen min er ukependler så jeg er i grunn alene om alt.

Jeg har termin 20.mai så det er en stund igjen, men jeg tar alt i mitt tempo, sakte men sikkert, å begge barna er kjempeflinke å hjelpe til når jeg spør dem. Gutten min spør om han skal gå å hente ved til meg, ja takk svarer jeg, og han går tre turer og får inn tre vedkubber:) Flinke gutten:) Jenta mi vasker og henger opp klær, legg deg litt mamma sier hun, du klarer jo nesten ikke gå nå.

Gleder meg til bebisen kommer, men hjelp som vi koser oss alle sammen, jeg også til tross for alle vondter:)

Vil bare ønske deg lykke til med alt og håper de finner ut hva som feiler deg siden du har så vondt, det er ikke godt å gå sånn dag ut og dag inn, men snart har du bebisen din i armene og da glemmer du snart det meste av vondter:)

Ha en fin dag og lykke til!:)

Skrevet

Desverre, så tror det ikke det er godt nok grunnlag.. Virker som så lenge barnet har det bra, så settes man ikke i gang. Uansett hvor kjipt mor har det :( Håper det blir bedre!

Skrevet

Huff - høres ikke godt ut! Hør med JM/lege om anbefaling av en god kiropraktor som er flink med gravide - det hjalp i hvertfall meg!

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...