Anonym bruker Skrevet 23. mars 2010 #1 Skrevet 23. mars 2010 Ser at folk beskriver magen sin slik etter å ha født...og at det går an å få fikset dette...meen, er det ikke det samme som bilring da? Jeg har og mage som henger litt og står langt ut nå 2 mnd'er etter fødsel...noen tips til å få den bort? Kan ikke trene ennå pga bekkenet..men kan jeg få det dekket altså??
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2010 #2 Skrevet 23. mars 2010 Det samme lurer jeg på, det var en som skrev at hun fikk det dekket. Men hvordan og hvorledes vet jeg ikke. Nå er det litt over 7 måneder etter fødsel. Jeg regner med at man må vente hvertfall et år før man kan gjøre noe med det. Det tar opp til et år før magen går litt tilbake. Regner med at det først på være på plass, før man kan gjøre noe med det. Men, jeg er nå ikke helt sikker. Jeg fikk beskjed om å trene magen, men har ikke kommet så langt enda. Skal til fysio på torsdag får se hva det blir sagt der.
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2010 #3 Skrevet 23. mars 2010 De fleste får litt kulemage etter fødsel, det tar noen måneder før magemusklene er helt inntakte etter graviditeten, så ha tålmodighet, tren magen et par ganger i uka(spesielt den tverrgående, dype muskelen), den kan bli helt fin igjen med mindre du har masse ekstra hud, det lar seg ikke trene eller slanke bort.
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2010 #4 Skrevet 23. mars 2010 Det kommer ann på hvor mye den henger og ikke minst hvor mye du ligger i overvekt( ligger du i overvekt må du uansett slanke deg først) i forhold til din bmi og hvordan legen din vurderer dette..Det må være ille.Ha man sopp eller sår under folden stiller man sterkt.
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2010 #5 Skrevet 23. mars 2010 Se inne på www.bukplatikk.no så får du en viss idé hvordan jeg jeg har det!
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2010 #7 Skrevet 23. mars 2010 Litt bollemage eller en bilring som du kaller det får du ikke dekket noen oprasjon av. Men om du har masse overflødig hud som ikke har trukket seg sammen etter fødselen kan du få det dekket. Tror tommelfingerregelen er at skinnet må henge mer enn 3-4 cm, da kommer det ikke luft under og det blir eksem, sopp og lukt fra under hudfolden (forkleet) og det gir plager. Da kan du får dekket oprasjon. Men om du er overvektig får du ikke dekket noenting før du har gått ned i vekt. Jeg personlig har ganske mye ekstra hud, og siden fødselen endte i hastesnitt henger huden over det arret. Ikke pent, i tillegg til at det klør og er plagsomt. Regner med at det blir oprasjon på meg.. Ta en titt på denne nettsiden så får du en ide om hva som blir dekket og hva folk må betale for selv: bukplastikk.com
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå