Gå til innhold

muskelknute i livmorgen noen??

Anbefalte innlegg

Skrevet

har fått påvist dette idag, og er 10 uker på vei.......leser om økt risiko for abort, seteleie, smerter og vanskelige fødsler, grøss! noen som har erfaringer med dette? hvordan blir man fulgt opp?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei. tror nok det er veldig forskjell i hvor mange og hvor store muskelknuter en har- men veldig mange har det jo uten at de merker det i det hele tatt. jeg har en i livmoren, og er 10 + 2 i dag med andre barn.

under første svangerskap bare sjekket de på ultralyd at babyen lå fint i forhold til den knuten, og så nevnte de det ikke mer i det hele tatt. så legen min var ikke stresset med det i det hele tatt . hadde en super helt vanlig fødsel, og ikke noe mer stress enn andre tror jeg. legen følger det opp hvis det skulle være noe, så ville ikke vært stresset med dette- kommer helt sikkert til å gå helt fint!

og du har jo kommet så langt i graviditeten nå, tror kanskje det med abort i forhold til muskelknuter er mest i starten hvis det befruktede egget henger seg fast akkurat på knuten... men det har det vel ikke gjort når du har kommet så langt, så dette går sikkert bra.

men ta det det opp med legen din neste gang- ingen grunn til å gå rundt å være nervøs...

jeg blir ikke fulgt opp noe ekstra- men hør med legen din :)

lykke til videre i svangerskapet :)

Skrevet

Jeg fikk påvist muskelknute i livmoren i det 4. sv.sk mitt. Den kom veldig godt med på bildet under ordinær UL. Det ble aldri sagt noe mer om den enn at den var der da de fant den på UL. Prøvde jeg å ta det opp senere så ble det bare blåst bort uten at jeg fikk noe svar på noe der. Er nå gravid i mitt 7. sv.sk, og muskelknuten har aldri hatt noen betydning. Vet ikke om den fortsatt er der engang, for den har aldri vært synlig på UL i de senere sv.sk.

Det kommer an på str og hvor mange, plassering osv om det er behov for noe oppfølging.

Skrevet

takk for svar!

har blitt hendvist til ul (invendig),så får vel svar på en del ting da....så bra at det har gått helt fint med dere!

Skrevet

Min mor hadde en stor muskelknute i livmoren mens hun var gravid med meg, og hun måtte ta keisersnitt 8 uker før termin pga plassmangel til meg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...