Gå til innhold

1. kontroll i går :)


Gjest

Anbefalte innlegg

Jeg har funnet legen jeg vil gå til resten av svangerskapet! Følte meg ivaretatt, og respektert. Ingen tvil, det blir henne, i tillegg til jordmor. UL viste at alt var normalt, hjertet slo! :D Sambo ble helt i hundre, og det endte med å feire litt med å spise ute :) Nå er det liksom enda mer virkelig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bra at du har funnet. Jeg er selv veldig usikker, legen min er svensk og i Sverige lærer dem ikke å ta kontroller, der er det jordmor som tar kontroller. Hun var derfor veldig usikker og anbefalte meg om å kontakte jordmor istedet. Er veldig usikker på om jeg har lyst å go til jordmoren som er tilgjengelig her, fordi jeg har hørt hun kan behandle gravide veldig forskjellig, hun er veldig falsk. Er veldig usikker, vet du om man kan velge en jordmor i en annen kommune?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var selv på kontroll på onsdag. Jeg var hos fastlegen min. Han holder til 1 t 15 min unna meg. Jeg har ikke bytta fastlege siden jeg flytta hit. Jeg utsetter det hele tiden for jeg har prøvd flere leger opp gjennom årene, men finner ingen som han jeg har nå. Vi har alltid hatt en veldig god kjemi og han er dyktig og tar seg tid til deg. Jeg hadde bestemt meg for at nå måtte jeg bare finne en annen lege siden det blir oftere legebesøk nå enn tidligere..

 

Men igjen etter å ha hatt kontrollen min hos han har jeg absolutt ikke lyst til å bytte. Han er veldig proffesjonell og glad i jobben sin. Så jeg har bestemt meg for å gå til han neste gang også :) så får jeg se hvor lenge jeg kan holde på sånn.. Jeg synes det er viktig med en god lege som du føler deg ivaretatt hos. Vanskelig å finne en ny lege som holder standarden hans..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skriver under på den! Legen min er ikke "lenger" enn en drøy halvtime unna, og jeg kunne ha finni en ny en bare kilometer unna, men aldri om jeg bytter vekk fastlegen jeg har nå. Mange bedre leger finnes det nok ikke. Jordmor blir rett ved der vi bor da =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

miessi, du burde nok prøve ut den jordmoren før du vurderer å bytte. spørs hvor disse utsagnene kommer fra da, men kan hande ho er veldi god?

har opplevd før at leger jeg har likt, har andre funnet før harde og følelsesløse.

alle forerekker forskjellige mennesker;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, jeg må nok prøve ho. Ellers så blir det en lang vei til en annen jordmor :( Sparer sikkert utrolig mye av å prøve ho..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...