Gjest eelis+kian Skrevet 23. mars 2010 #26 Skrevet 23. mars 2010 Mirjam89, godt å se at jeg ikke er den eneste som skal vente lenge med å få en til, hehe.. Vi er jo bare barna selv (i denne tråden i hvert fall, hehehe), men guri, jeg vil være gravid igjen, og jeg vil så gjerne ha en søt liten baby til :-) Nå er jo jeg alenemor, så det blir nok ekstra lenge til jeg går igang igjen, men alt til sin tid :-) Lykke til, dere andre!
Gjest Kira06 Skrevet 23. mars 2010 #27 Skrevet 23. mars 2010 Hehe, ALDRI I LIVET:) Det eneste jeg har funnet ut, er at jeg tror den vesle frøkna vår blir enebarn. Herregud, tanken på flere barn skremmer vettet av meg*s*. Nå skal det sies at vi har slitt med kolikk, grining og mer grining i litt over 6 mnd, men det har tatt knekken på både mannen min og meg. Men skulle dere mot formodning se meg på BIM om noen år, så ikke nevn dette innlegget. Da har jeg som alle andre; glemt det:)
Julelita Skrevet 24. mars 2010 #28 Skrevet 24. mars 2010 har vært inne på tanken, men må nok slå den fra meg i første omgang. Denne graviditeten slet veldig på kroppen min, og jeg tror den må få komme seg litt før nestemann. Plagene jeg fikk på slutten har jo enda ikke sluppet tak, skremmende å tenke på hva som ville skjedd dersom jeg skulle blitt gravid på nytt med en gang.
meandmylittle Skrevet 24. mars 2010 #29 Skrevet 24. mars 2010 Så tøffe dere er! Ser det er relativt mange som skal prøve å bli gravide igjen. Er jo så mange fordeler med å ha to tette, og de vil jo få masse glede av hverandre i oppveksten. Jeg har hatt så lyst på en til nå en mnds tid,men samboer føler seg ikke klar enda, noe jeg forstår siden gutten her hadde kolikk og sov ikke en natt før han var 6 mnd, så har vært masse styr her huset,men tanken på kanskje en liten jente, -eller en gutt til, hadde vært stas. Men tror alle disse mnd med skriking har skremt vettet av gubben her, så tviler på at han kommer til å være den som spør om vi skal få en til..Men nå er gutten her 8 mnd og skrikingen har avtatt, så får bare vente til samboer føler seg klar igjen:-) Lykke til dere som planlegger gravivditet:-)
maeve er tobarnsmamma<3 Skrevet 24. mars 2010 #30 Skrevet 24. mars 2010 Lille snuppa her er straks 4 mnd, men tror vi skal drøye det litt til før vi prøver igjen.. Har lyst på to relativt tette, hadde sett for meg en aldersforskjell på ca 2-2,5 år hvis det kan la seg planlegge Ble gravide på 1.pp nå, så jeg håper vi er så heldige at det klaffer like fort når vi skal prøve igjen! Men hvis det da skal være rundt 2-2,5 år mellom dem da må vi begynne å prøve...litt utpå året neste år?
*Emma & Mathias*spire i magen* Skrevet 24. mars 2010 #31 Skrevet 24. mars 2010 Har var det egentlig fullstendig stopp da nr 2 kom, og jeg stod fast på det to tre mnd etter fødsel, men nå kjenner jeg lengselen igjen, og vi har snakket om det... Har fått resept på cerazette, men vi vet ikke helt enda om jeg skal begynne på den for en periode, eller om vi bare skal la det som skjer skje... Ikke fått mensen enda, men var på GU og UL igår, og da sa legen at hun trodde mensen var rundt hjørnet, ammer ikke lenger :-( Guttungen er 5 mnd nå. Vil vel egentlig vente til over sommeren, jeg har gledet meg så veldig til å kunne kose meg litt igjen denne sommeren, da både jeg og flere venner/familie har vært gravide, så denne sommeren skulle vi liksom endelig kose oss med litt vin igjen, festivaler og nyte varmen (jeg fikser ikke varme når jeg er gravid). Samtidig tenker jeg at om det kommer en liten en til nå, så er jeg ferdig i en alder av 25, og har nesten voksne barn da jeg runder 40.. Fikk min første som 18 åring.. Så det er absolutt ikke umulig at jeg ramler inn på bim igjen etterhvert
L&M Skrevet 24. mars 2010 #32 Skrevet 24. mars 2010 Snuppa vår er litt over 4 mnd no og vi har begge lyst på ein til snart. Men korleis er det med nav?? Må eg jobbe 6 mnd for å få lønna permisjon eller blir permisjonen rekna som jobb? Har ikkje råd til å få ein til endå viss eg kun får engangsstønad..
Krillemamma Skrevet 24. mars 2010 #33 Skrevet 24. mars 2010 Dette har jeg også lurt på, hvordan det blir med nav og penger og sånt. Har lyst på to tette, selv om jeg tenker at "jeg skal aldri ha flere" under de verste skriketoktene. Og under fødselen planla jeg å adoptere neste gang... Men har ei jente på øyeblikk 5 mnd, og syns hun begynner å bli stor jente allerede :-) Men jeg skal ha vårbaby neste gang, i den grad jeg kan styre det selv. Dette har vært en helt forferdelig tid, med vinter, svineinfluensaparanoia, bare en bil - som mannen måtte bruke på jobb, jeg har følt meg helt isolert, og jeg kjenner jeg håper jeg ALDRI får høst/vinterbaby igjen. Men var nok verst denne vinteren, da hun er min første, og jeg satt liksom igjen innesperret i kulda uten noen å spørre (bortsett fra forum selvfølgelig:-) ).
magica og lille tryll ♡ Skrevet 24. mars 2010 #34 Skrevet 24. mars 2010 Joda her blir det to tette og ei badehette skal jeg si dere.!! Dersom alt skulle gå vår vei (er 11+3 uker nå) blir det 16 mnd mellom våre to skatter ) Veldig skummelt og veldig koselig! ) Blir sikkert råå-slitsomt, men tenkt så mye glede de kommer til å ha av hverandre etterhvert da...
fjellgeita♀09 ♂10baby14 Skrevet 24. mars 2010 Forfatter #35 Skrevet 24. mars 2010 Gratulerer så masse magica! du var jo på BiM da jeg var der. Et navn jeg bet meg merke i Ja, jeg har tenkt masse på permisjonspenger, klima, arv av klær, osv osv Hvis jeg f.eks får en unge på samme tid som førstefødte, så vil jo klærne passe etter sesong. Julekjolene passer når de skal, vinterdressene passer når de skal osv. men det er jo ikke så viktig, det er bare en bonus. Også er det det med økonomi selvsagt. men jeg rekker jo å jobbe 6mnd før jeg går ut i perm igjen. tror de regner av fjorårets inntekt. Altså hvis du får 80 % lønnsutbetaling nå og går i permisjon før du får jobbet deg opp igjen, så får du 80 % av 80%... dette er bare noe jeg har hørt, er ikke sikker. Vinteren har rett og slett vært pyton. Og det er først de siste par månedene at ungen vår sover i senga. VI måtte jo vugge eller trille vogna for å få henne til å sovne ellers. Og da savnet jeg virkelig å komme meg ut på trilletur. Men graderstokken ville det ikke sånn... Nei, uansett hvordan jeg vrir og vender på det, så er det fordeler og ulemper uansett når på året ungen blir født. Det viktigste er jo at jeg får muligheten til å få en unge til selvsagt, det er jo ingen garantier for at det blir like enkelt som første gang. Lykke til alle som prøver/skal prøve ihvertfall!
ღ Juksemaker pipelort +spire ღ Skrevet 24. mars 2010 #36 Skrevet 24. mars 2010 Tja, vi har faktisk snakket om det. Er ikke av de yngste her inne vi heller, jeg blir 30 til sommeren og mannen 35 til høsten, så vi kan ikke vente for lenge synes vi. Mannen vil ikke ha mer enn maks 2 1/2 år mellom, og sjarmtrollet er 11 mnd i morgen. Og jeg vil ikke ha høstbarn, så da blir det enten 2 eller 3 år imellom. Så hvis vi skal få det som vi vil begge to, så må vi igang med et nytt svangerskap allerede på sensommeren. Sånn type august-september Klaffet på første sist, så vi får se denne gangen... Grunnen til at jeg vil ha barn i mai-juni er pga at mannen er lærer, og jeg vil gjerne at det skal klaffe sånn at når han er ferdig med sin perm så går han ut i sommerferie sånn at vi ikke trenger bhg-plass før i august. Dette året har vi gjort det sånn at jeg må ta ut 4 uker ferie fra 18. mai tom 17. juni. Men det fører jo til at vi ikke får felles ferie i sommer, og det vil jeg unngå neste gang I tillegg må jeg vel regne inn et par uker ekstra siden jeg må ha ks. Litt av et regnestykke det der gitt hehe Men er egentlig utrolig at jeg tenker tanken på et nytt svangerskap etter disse 11 mnd.... Noen av dere har sikkert fått med dere at jeg fikk en alvorlig revne og ble operert nå i januar for å reparere endetarmen. Så jeg MÅ ha ks neste gang... Heldigvis er det ingen fare ved et nytt svangerskap om noen mnd. Problemet er vel egentlig om bekkenet og ryggen min tåler et svangerskap til høsten.. Sliter med kraftige låsninger på venstre side... Vil liksom ikke risikere noe der heller.. Jaja, får høre hva kiropraktoren min sier om den saken.. Vi får ta en ny runde på dette om en stund tenker jeg, nå skal jeg først og frems begynne å jobbe igjen rett over påske, og det gleder jeg meg til!! Uff, dette ble langt gitt...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå