Gå til innhold

Flere som planlegger å bli gravid iløpet av 2010?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vurderer det. Litt skummel tanke, men jeg ønsker å ha to tette (altså to skoleår). Og pga av den forferdelig vinter, hvor jeg nesten ikke har fått beveget meg utendørs, har jeg bestemt meg for å få barn tidlig på våren, seint på vintern, så jeg kan få dra på mange trilleturer:) Da betyr det jo at jeg snart må prøve å bli gravid igjen...

skal jeg virkelig tilbake på barnimagen.com snart??? hehehe:) tiden får vise :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

vil bare ønske deg lykke til med prøvingen:) jeg har to tette selv. Gutter på 26 mnd og 6mnd(snart). Det er veldig kjekt med to tette selvom det til tider er ganske slitsomt. Hvor stor aldersforskjell tenker du at du vil ha da?

Skrevet

2 år tenker jeg :) også tenker jeg litt praktisk hehe. Jeg vil at de skal gå mest mulig i barnehage og skole samtidig, altså når minstejenta begynner i 3. klasse, så begynner minsteungen i 1. klasse.

Det trenger jo ikke gå etter planen, men fint om det gjorde det ;)

Skjønner at det kan bli ekstra slitsomt til tider, men det er for en periode :)

Skrevet

Hei.

vi begynner å prøve til sommeren :-)

nå er vel jenta mi litt større en din lille.. for hun er født i mai. og må bare si at det er en perfekt tid å få barn på. (ikke at jeg har prøvd noe anna) men så fornøyd at vi satser på en ny vårbaby :-)

Og ja, er enig med deg, det er en skummel tanke. Og så liker jeg å ha fått kroppen min litt tilbake. men ønsker meg jo en unge til:-)

da sees vi kansje på barnimagen.com til sommeren\ høsten da :-)

Skrevet

Vi har også planer om å prøve igjen i år. Vi ville ha to tette og tanken var å kjøre på nå når vi var igang ;) Men det blir nok ikke før mot slutten av året tror jeg, så får vi se hvor fort det skjer denne gangen. Så ser for meg at gutten vår har rundet to når nestemann kommer. Om det går så fort som sist da - ingen garantier for det.

Skrevet

For å få 2 år imellom dem, trenger jeg ikke bli gravid før om ett år selvsagt, men så er det ikke sikkert det klaffer like fort denne gangen, og dermed må starte litt før. I tillegg til det jeg nevnte om våren. Deilig å har permisjon på sommeren da. Nå skal jeg jo ut i jobb i beste ferietid, mens mannen skal kose seg hjemme i sola. Håper det blir masse regn i sommer!! hehe. Ikke ondsinnet jeg nei ;)

Skrevet

Oioi, vestlandsfanden!:D Så koselig da. jeg har litt lyst til det samme selv, og jeg er jo så gammel at jeg strengt tatt burde skynde på hehe. Men tror nok at det blir så vi venter. Men dersom jeg hadde blitt gravid, hadde ikke det vært noen krise!;)

Lykke til, håper du blir gravid i løpet av året! Har du fått tilbake mens forresten? Det har ikke jeg, og det er utrolig deilig. Men det er vel en fordel om den er tilbake om du skal prøve;)

Skrevet

Vi har også snakket om det. Snuppis er bare 4 mnd enda, men har begge lyst på en til, og jeg vil ikke ha altfor stor aldersforskjell mellom dem. Ikke blir jeg yngre heller (blir 33 til sommeren). OG med den vinteren vi har hatt i år, har jeg veldig lyst til å få barn på våren/tidlig sommer neste gang. Sist brukte vi et år på å bli gravid, og det kan jo fort ta like lang tid denne gangen. Så det er vel i grunnen bare å begynne å prøve snart :)

Skrevet

Da er jeg yngre enn deg Rina, jeg blir bare 32 snart, rene ungfolen;P Hehe.

Må si meg enig i at jeg også ønsker meg vårbarn neste gang! Virker mye enklere, spesielt ettersom det er ventet kalde vintre framover.

Skrevet

Vi tenker å begynne prøving til sommeren eller høsten. Blir ikke så veldig tett da, for sønnen vår er jo 15 mnd.Så hvis det klaffer fort blir det ca 2½ år mellom.

Skrevet

Hehe.. nå følte jeg meg ihvertfall gammel :P

Fordelen med å få barn i november er at jeg kan begynne å bruke sportsvogn i mai/juni og ikke midt på vinteren. :)

Skrevet

Slapp av, Rina, jeg har allerede fylt 33... :-) Vurderer en til her også, og må sikkert starte å prøve snart skal det bli før jeg runder 40 :-b Brukte 5 år sist.

Skrevet

Ja, jeg tenker å prøve, selv om jeg eeeeegentlig ikke er helt motivert for å bli gravid ennå. Jeg prøvde å tenke fordeler og ulemper ved å bli gravid på forskjellige tider av året, men det passer/passer ikke uansett hvordan jeg vrir og vender på det. Så da kan jeg jo liksågodt bare prøve. Hadde håpet å få trent opp kroppen litt mer først, men shit au.

Mensen er tilbake. (ikke gøy, men greit) Den kom i takt med at vi begynte å gi grøt. Jeg trengte nesten ikke amme mer da. Og nå tror jeg nesten melka mi er borte.

Sportsvogn på vintern.. ja, du sier noe der... men hvis det blir så kaldt at jeg likevel ikke kommer meg ut, så får sportsvogn være sportsvogn :P hehe:)

Skrevet

Jeg kom på enda en fordel med novemberbarn.. Man slipper å være gravid i jula, og kan spise hva man vil :)

Skrevet

Jippi, jeg er ikke den eldste her! Hehe

Skrevet

hehe, ja:) den har jeg også tenkt på. men i jula måtte jeg stå over kålrabistappa fordi jeg ammet og vesla var plaget med luft i magen.

Jeg har jo oktoberbarn nå, og jeg trodde at nå hadde jeg god tid til å få tilbake kroppen til sommeren. hhohohoho, yeah right!!! ;)

Skrevet

Enig i fordelene med novemberbarn. Gutten får er født 1 desember. Jeg spiste alt jeg ville i jula og gikk likevel ikke opp et eneste gram. Da han var 5 mnd gammel var han lei av å ligge i bagen og ville opp å se, og det var veldig greit å kunne gå over til sportsdel i mai framfor midt på vinteren.

Ellers godt å se at det er flere her på min alder (har ofte inntrykk av at 90% av brukerne her og på BiM er under 25). Jeg er selv 31 (blir 32 i år). :-)

Skrevet

å du verden så gamle dere er!!! :P jeg er "bare" 27 år. Blir ihvertfall det om 3 uker.

Blir spennende å se nå da, hvem som skal tilbake til BIM. Jeg får selvsagt ikke like god tid til å bli avhengig av BiM, slik jeg var sist, nå som jeg har andre ting å henge fingrene i ;) like greit kanskje :)

Skrevet

wow, dere skal igang igjen ja. Så koselig. Tror jeg vil vente litt til jeg. Blir snart 28, så har jo ikke så dårlig tid ennå, litt verre med samboer som blir 37, men men.

Ang når man skal få ja, jeg syntes det var perfekt med å få høstbarn, for da skulle jeg trene hele vinteren, og virkelig få tilbake en trimmet kropp. Men samme skjebne her vestlandsfanden, uff å uff... Noen kg for mye ennå, og slapp i fisken rett å slett ;( gruer for sommeren, men prøver å sette inn støtet nå.

Men jeg og samboer har gått fra å spise sunt og trene 5 dager i uka, til å hele tida finne gode unnskyldinger for at vi må jo kose oss litt....

Nei, uff, burde burde ;)

Lykke til med med prøvingen alle sammen. Hmm... savner tida på bim også, og litt rart om alle kjente nick forsvinner inn dit igjen, å ikke jeg hehe.

Skrevet

Her blir det nok også kanskje en graviditet til på slutten av året. Var veldig plaget med bekkenløsning, og det var særlig plagsomt med kulden (fødte i mars 09). Håper jeg kan gå siste del av svangerskapet i den varmere årstiden, så da blir det vel best om jeg blir gravid på slutten av året. Da blir det et par år i mellom de to, og det passer fint.

Skal jobbe litt først da, og det er også veldig deilig ;-)

Skrevet

Jeg er 3 mnd på vei nå med nr 2, så hvis alt går bra blir det ganske så nøyaktig 2 år mellom dem (flisa er født i okt 08, og har termin slutten av sept nå). Synes 2 år virker som en perfekt aldersforskjell, men tror også at det kommer til å bli ganske så slitsomt til tider, med 2 nattevåkne barn samtidig osv;) Meeen, vi tror det vil lønne seg i lengden å få dem tett, og siden vi begge er unge og spreke (26/ 27 år) tror jeg vi kommer til å takle det fint!

Digget å få høstbaby sist, så ønsket det denne gangen også, og jaggu ble det ikke full klaff med en gang denne gangen også gitt- og dermed septemberbaby på oss denne gangen:p Syntes det var så koselig å sitte mye inne m den nyfødte om høsten/ vinteren, bare kooose kose og bli ordentlig kjent, og så være mer og mer ute etterhvert som baby vokste til utover våren og sommeren.

Hadde nok hatt litt noia for dehydrering/ overopphetning hvis jeg skulle hatt nyfødt baby på sommern, særlig hvis det blir like hett som ifjor, bedre at de er litt større og mer robuste da synes jeg;) Pluss at de får mer glede av å være ute, krabbe på gresset, plaske i vannet osv når de er litt større- sånn som i fjor sommer, da flisa var 8-9 mnd og lærte seg å krabbe på gresset ute i hagen=)

Skrevet

...og forresten; jeg synes BIM har tapt seg litt i det siste, ihvertfall 1.tri...Litt for mye stress og bekymringer om å miste, og man blir jo påvirket av det til slutt, enten man vil det eller ei:/ Digg å være over i 2.tri nå, litt bedre der tross alt=)

Skrevet

Har faktisk flørta med tanken, men har sambo nekta meg å nevne det før våren 2012 så jeg får smøre meg med tålmodighet.

Lykke til =D

Skrevet

Litt på siden da, men jeg synes de som alltid har problemfrie svangerskap godt kan være litt ydmyke overfor de som faktisk har bekymringer og har opplevd SA før. På samme måte pleier gjerne de som blir gravide raskt å mangle empati og forståelse for at det er vanskelig for de som ikke klarer det. Jeg er nok enig i at BiM er over gjennomsnittet preget av frykt for SA, og andre bekymringer, enn andre forum jeg er på, men som en som har opplevd SA selv må jeg si at jeg forstår godt de daglige tankene og bekymringene man har tidlig i et svangerskap og behovet for å få dem ut og høre fra andre.

Skrevet

Ja, så absolutt, 1.tri skal være åpen for alle, både de med bekymringer og de uten=) Skjønner godt at mange føler et behov for å lufte sine tanker omkring dette, og såklart er det helt greit, men det er jo ikke til å stikke under en stol at slike bekymringer ofte smitter over på de andre brukerne av forumet også, slik at det kanskje blir unødvendig mange bekymrede gravide der ute som resultat.. Men likevel, jeg skjønner dem godt og er absolutt ydmyk, også overfor folk som strever m å bli gravide, selvom vi ikke har hatt det problemet selv (mange rundt meg som har hatt problemer m det, så jeg vet godt hva det innebærer..)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...