meg & to små vampyrer Skrevet 23. mars 2010 #1 Skrevet 23. mars 2010 Når det gjelder bhgutgiftene. Det står at disse skal fordeles mellom ektefellene automatisk, mannen er ført opp med 8000 og jeg med 3000. Men min inntekt er så lav at den med meget god margin er under frikortgrensa... Da burde vi vel få ført over dette fradraget fra meg til mannen min som faktisk har betalt skatt? Eller har jeg misforstått helt?
Alva♂️♂️♂️♀️ Skrevet 23. mars 2010 #2 Skrevet 23. mars 2010 Så lenge dere er gift i hvertfall (mulig det går med samboere også), så kan du overføre alle fradrag som er felles til ektefellen. Kun egne studielån osv må stå på deg. Du bør overføre hele barnefradraget til ham ja.
Kjærlighet <3 Skrevet 23. mars 2010 #3 Skrevet 23. mars 2010 Vi førte opp all fradrag for bhg på meg i fjor. Og det gikk fint :-) (jeg fikk i fjor mye baksmell fordi mannen fikk alle gjeldsrentene ført på seg, så da tok vi og overførte bhg på meg...)
meg & to små vampyrer Skrevet 23. mars 2010 Forfatter #4 Skrevet 23. mars 2010 Ja, vi er gift. Hvordan gjør jeg dette da? Vi har jo til nå hatt veldig ukompliserte selvangivelser å forholde sge til, og jeg har aldri trengt å endre noe noensinne egentlig...
Alva♂️♂️♂️♀️ Skrevet 23. mars 2010 #5 Skrevet 23. mars 2010 Du setter en strek over summen, og skriver en 0 på der du endrer, og han setter strek over sin sum og skriver ny sum (hele beløpet) på sin der man endrer fradrag. Er veldig enkelt :-)
meg & to små vampyrer Skrevet 23. mars 2010 Forfatter #6 Skrevet 23. mars 2010 He he, tuller du nå? Så enkelt? Og da er det den summen som står som "barnehagefradrag fordelt automatisk på foreldrene" som skal være totalen?
Blå + en i magen Skrevet 23. mars 2010 #7 Skrevet 23. mars 2010 I hvilket punkt i selvangivelsen står dette med bhgutgifter da?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå