Anonym bruker Skrevet 23. mars 2010 #2 Skrevet 23. mars 2010 Du, det hadde vært greit å vite! Jeg har hatt det i alle svangerskapene, alvorlig sådan, hadde vært greit å vite hva jeg skulle gjøre for å unngå det..bortsett fra å være sunn og alt sånt opplagt
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2010 #3 Skrevet 23. mars 2010 Det er det som er problemet, de kjenner ikke årsaken...
Alva♂️♂️♂️♀️ Skrevet 23. mars 2010 #4 Skrevet 23. mars 2010 Ingen vet. Alt de vet er at veldig unge og "eldre" mødre, overvektige, de med svk.forgiftning i tidligere svangerskap, de med ny mann, de med svangerskapsdiabetes og flerlinger er mer utsatte enn andre. Har selv hatt dette i første svangerskap og vippet i grenseland for det i de tre neste.
GeneralSpringSkalle Skrevet 23. mars 2010 #5 Skrevet 23. mars 2010 ingen som vet, men det skal visst ligge noe i genene. husker ikke hva jeg fikk forklart, kanskje google? var noe med at svenske forskere hadde slått fast det noen ganger er en ukompatabilitet mellom mors og barns dna, som kan resultere i at kroppen støter fra seg sv.skapet om disse møtes i morkaken. hukommelse er gull ;p Hilsen 2 ganger HELLP og gravid igjen. si ifra om du finner konkret svar!
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2010 #6 Skrevet 23. mars 2010 Man vet ikke årsaken til sf. Det man vet er at kroppen plutselig reagerer negativt på morkaken og oppfatter den som et fremmedlegeme som den skal kvitte seg med. Da skjer det samme som skjer for de som har fått transplantert ett organ, kroppen begynner å jobbe veldig imot.
GeneralSpringSkalle Skrevet 23. mars 2010 #7 Skrevet 23. mars 2010 hmmm, nei, prøvde å google igjen, alle artikler starter med årsak, ingen som vet. men de ser ut til å være enig i at problemet ligger i morkaka. så da er det jo logisk at avslutning av sv.skap og fjerning av denne er det eneste som får tilstanden til å gå tilbake.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå