to gutter og ei jente Skrevet 23. mars 2010 #1 Skrevet 23. mars 2010 de tar ut tulla 15 april! Hun har et vekst avvik på minus 6 prosent. kommer hun til og være liten da? Takk for alle svar!
atsjo Skrevet 23. mars 2010 #2 Skrevet 23. mars 2010 Trodde ikke det var så mye jeg. Ei venninne av meg fikk høre at babyen hadde et vekstavvik på -20. Hun tok keisersnitt litt før tiden, men det var andre grunner til. Babyen kom foresten ut og var 3200 g. Ikke mye vekstavvik der nei. Lykke til:)
Nikki 75 Skrevet 23. mars 2010 #3 Skrevet 23. mars 2010 Blir det ks i uke 37 da? Da veier vel den gjennomsnittelige babyen rundt 3000 g, så et vekstavvik på -6% blir da 2820. Men alt sånn er veldig relativt, og jeg tror ikke du trenger å bekymre deg.
mai<3mamma<3 Skrevet 23. mars 2010 #4 Skrevet 23. mars 2010 Jeg har også termin 1. mai. Var på ekstra ul. kontroll forrige fredag. Min ligger også 6 % under gjennomsnittet og jeg ble fortlalt at dette var så å si ingenting. Jordmor sa at de ikke ble bekymret før babyen hadde avvik på 20-25 %. 6% mente hun var så å si på gjennomsnittet, de får aldri heelt nøyaktige målinger uansett. Jeg kunne regne med at babyen er mellom 3300 og 3600 gr ved termin, altså helt gjennomsnittlig. Er det andre grunner til at de tar henne ut tidligere? Tror i alle fall ikke du trenger å bekymre deg for at hun skal være spesielt liten Lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå