Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ligget ca en uke før hele veien hvis jeg skal følge ukene her inne...

Hva med dere?? Hva er riktig da??

I følge her er jeg jo i uke 37+4..

Ul legen min sa at europa regner termin på en annen måte,og ligger likt med BMI,men ifølge norsk termin er jeg en uke kortere da...æsj...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er 37+2 og har termin 13.april.. Når har du termin da?

Skrevet

Må jo være galt her inne da...du ligger 5 dager før meg.Og her skifta det over til uke 37 på fredag på meg...jaja..

Skrevet

Jeg har termin på en tirsdag, ny uke da søndag før.. Idag er det 21 dager til termin . derfor 37+ 2.. :) 37 uker = 3 uker igjen, men vi teller jo 40+2..

Skrevet

Blir litt forvirret av dette kjenner jeg.

Jeg har termin 19 april og det står på sidene her at jeg er i uke 37.. men det vil vel si at jeg er i uke 36+ 3??? eller? er jeg helt ute nå? har 28 dager til termin....

Skrevet

Her inne er man i uke 37 hvis man er ferdig med 36 uker, dvs 36+3 osv. Inne på babyverden, og hos lege og jordmor er man ikke 37 uker før man er ferdig med den 37ende uken.

Skrevet

Når du er 36+3 dager på vei så vil det si at man er i sin 37ende uke..

Altså du er 36 fullgåtte uker, og nå har du begynt på din 37ende.

Samme som at vi er i år 2010, men vi er i det 21 århundre..

Skjønner dere?

Skrevet

Min bestefar regnet alder slik som de regner uker på BIM tror jeg, feks når man er fyllt sju år så går man i sitt åttende år- Likevel er man jo ikke fyllt åtte. Du går i din 37ende uke, altså er du 36 + ett eller annet.

Enig i at man blir ganske forrvirret til tider.

Skrevet

Ler..:-))

Ble ikke så mye klokere,men skjønner det såvidt og termin er fortsatt 18 april!!

Skrevet

Hmm... Har sotte å tenkt litt selv også. Fordi jeg er nå i uke 35+5. Å uke 40+0 vil være på en torsdag mens termin dato er på en lørdag som da blir uke 40+2... Men som JM sa til meg, et svangerskap er i 40 uker og 2 dager.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...