Gå til innhold

Hvorfor blir man i et forhold man vet man burde avslutte?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har vært samboer i mange år, 15 faktisk, og vi har opplevd mye sammen. Har også en sønn på tre år sammen. Men jeg har det ikke bra, og det har jeg heller ikke hatt på flere år. Mange årsaker til dette, uten at jeg skal ramse opp dem alle. Kort sagt kan jeg si at vi begge jobber turnus, snakker lite sammen, har sjelden sex og et dårlig sosialt liv. Det siste året har økonomien også skrantet, noe som har dratt oss enda lenger fra hverandre. Men jeg klarer ikke å komme meg ut av dette forholdet.

Kanskje er det redsel for å bli alene. Jeg er 36 år, ikke noen ungfole lenger, og jeg er redd for at det aldri vil komme noen ny mann i livet mitt. Og sønnen min er veldig glad i faren sin. Noen råd der ute til en som har vært i kjelleren en stund?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva feiler samfunnet vårt i dag ?

Alle skal jo flykte, rømme i fra mannen sin bare hvis de har noen tøffe perioder. Det er så patetisk at en kan gråte.

Dere har ikke sex ? vel, gjør noe med det da!! Er bare dere selv som kan ordne dette. Alle gir opp alt for enkelt!

Så slutt å sitt der og synes synd i deg selv og gjør noe med forholdet deres, du elsker han og er glad i han og du drømmer om å ha sex med han igjen.

Så snakkes vi

Skrevet

Hei på deg!

Jeg har dessverre ingen svar å komme med, sliter med samme problem.

Jeg har vært sammen med mannen min i 15 år og forholdet vårt var supert helt fram til vi fikk vårt første barn for 6 år siden.

Vi krangler ofte, og det sliter på hele familien. Jeg har fått helseproblemer p.g.a. den permanente anspennte situasjonen. Hele livet har blitt et slit. Jeg tenker ofte på å flytte fra han, men har ikke gjort det så langt. Hvorfor? Vel, det er ikke så enkelt å bare flytte når man har 2 barn sammen. Å ta barna ut av hjemmet deres synes jeg er helt grusomt. Men på den andre siden vet jeg ikke hvordan jeg skal klare å fortsette å leve med han når han ikke er villig til å forandre seg.

Jeg vet rett og slett ikke hva jeg skal gjøre, akkurat som du.

Det er en vanskelig situasjon.

Du skriver og om sex. Vi har ikke hatt sex på 2,5 år. Absolutt ingenting, ingen berøring, ingen kos, ingen klem. Vi prater nesten ikke sammen heller. Så her er det mye å rydde opp i. Men hvordan vet jeg ikke.

Håper at det ordner seg både for deg og for oss.

Hilsen

Skrevet

Hei:)

Har ingen gode råd å komme med... Sliter mye i forholdet selv, men vi har bestemt oss for å bestille time til familierådgivning, for å se om vi kan få hjelp til å få det godt sammen igjen!

Jeg har stor tro på at vist at enn der kan få hjelp, vist begge er innstilt på å få forholdet til å fungere:)

Kanskje det hadde vært noe for dere også?

Skrevet

uff..

Du som ikke har hatt sex på 2.5 år. Hehe vel, håper du er klar over at din mann da får sex en annen plass. En normal person kan vel klare seg uten sex i 6-7 mnd topp, 2.5 år hehe, så lenge klarer ingen sex. Å tro eller si noe annet vil være absolutt naivt.

Så fakta er jo at din mann er utro, og du lurer på hvorfor dere sliter ? Hehe, der er vel hoved grunnen for at dere sliter.

Du må jo enten begynne å ha sex igjen med din mann eller så bør dere bryte forholdet. Verken du eller han kan ha godt av dette forholdet.

Du vet, sex gir intimitet, det gir en følelse av at en elsker hverandre, nærhet. Sex betyr mye for oss men mye mye mer for en mann.

Så hvis du vil ordne opp i forholdet, ja da bør du begynne med å ha sex med din mann. Sex gir mer sex og sex gir mer spenning, nærhet osv i forholdet.

Må si jeg er sjokkert over at dere i det hele tatt er sammen i dag.

Skrevet

Hei på deg som mener at ingen klarer seg uten sex!

Tror det eller ei, men ingen av oss har lyst på sex. Og da mener jeg også mannen min. Han klarer seg helt fint helt uten sex. Han er overhodet ikke interessert i sex og trenger det absolutt ikke. Det finnes faktisk slike menn.

Utro er han heller ikke, han ser jo ikke på andre kvinner en gang. Hadde gledet meg hvis han hadde gjort det faktisk.

Må si at han har litt for lite testosteron i blodet, slik at forklaring på hvorfor han ikke er interessert i sex ligger nok en god del her.

Jeg savner ikke sex heller, er altfor sliten og orker overhodet ikke å tenke på sex.

Så på det området er vi faktisk ganske like, ingen av oss trenger sex.

Men jeg skjønner at et godt fungerende sexliv hjelper også på forholdet ellers. Men hva skal vi gjøre når ingen har lyst på hverandre?

Jeg vet ikke.

Vi var til familierådgivning for ca. 1 år siden. Var der bare en gang, synes det var godt å prate om ting, men vi ville ikke ha flere timer. Kanskje vi burde prøve det en gang til.

Mvh

Skrevet

Hvorfor tror noen at alt handler om sex? Hva med nærhet, trygghet og kommunikasjon? Den gode samtalen med partneren? Vitner om umodne jenter dette, som tror de kan redde et forhold kun ved å ha seg.

Bare å se på statistikken over hvor mange utro gifte menn som faktisk går fra kona si: de fleste velger å bli i forholdet på grunn av tryggheten og barna. Ergo er ikke sex den eneste løsningen.

Jeg sier ikke at sex ikke er viktig. Men først må man vel kanskje snakke sammen.

Og til de som har vært i et forhold i 15 år : vil ikke si de gir opp lett.

Skrevet

Hvis du vet at du bør avslutte, bør du kanskje gjøre det. Men hvordan VITE. Familiekontoret er et stikkord. Verdt å prøve, det er store beslutninger som skal taes. Du blir jo ikke alene, du har sønnen din og faren hans kan heller ikke forsvinne ut av livet ditt. Men kanskje viktig å føle at du virkelig har prøvd og da kan rådgiving være tingen.

• 1 måned senere...
Skrevet

ta action selv. I stedet for å lete etter at han skal være den perfekte partneren kan du etterstrebe å bli den perfekte partner seg. Gjør mot han som du ønsker at han skal gjøre mot deg. Vær blid, ta initiativ, finn på ting, overraskelse, tenkt på hva dere falt for når dere ble sammen. Det kan hjelpe

• 3 måneder senere...
Skrevet

"Jeg er 36 år, ikke noen ungfole lenger, og jeg er redd for at det aldri vil komme noen ny mann i livet mitt."

Tull og tøys. Klart du kan finne en annen. Det finnes mange der ute og ingen trenger å gå resten av livet alene - dersom de ikke velger det selv.

• 2 uker senere...
Skrevet

Sex løser faktisk ikke alt. Dummeste jeg har hørt...

Jeg og min samboer har sex ofte, men har det overhodet ikke bra. Mangler felles interesser, kommunikasjon, ærlighet og følelser.

Men flinke i senga DET er vi.

Vet heller ikke hvordan vi skal kunne løse opp, men måtte bare skrive. BLir irritert på den ene anonyme her som tror h*n vet alt...

Lykke til alle sammen :)

• 2 uker senere...
Skrevet

Til Anonym 9:19

Så frekk kan du faktisk ikke være, du virker noe påvirket av samfunnets og medias regler når det gjelder sex, og spesielt når det gjelder dette med at alle menn må ha sex ofte, dette er individuelt og varierende.

Dessverre er det ikke så enkelt, at sex er roten i et forhold. Tiltrekking handler om mye mer enn det.

Og HI har helt rett, det er vanskelig å bryte opp, det er isåfall for mange en lang prosess.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...