Anonym bruker Skrevet 22. mars 2010 #1 Skrevet 22. mars 2010 Dere er klar over at dere kan i aller verste tilfelle risikere å få en unge som må ha pustehjelp resten av livet på grunn av Polio? http://www.vg.no/nyheter/utenriks/artikkel.php?artid=195578 Nå er heldigvis Norge klassifisert som et Polio-fritt land, men med tanke på hvor mange innvandrere det kommer hvert år fra f.eks Afrika, så vil jeg si at dere utsetter ungene deres for en potensielt invalidiserende og dødelig sykdom, som det ikke finnes behandling for. Her kan dere lese litt som senvirkninger som følge av polio; http://www.lhl.no/Leve-med-sykdom-/A-leve-med-lungesykdom/Polio/ Kusma er heller ikke noe å spøke med, også en virusinfeksjon, og virus kan man ikke behandle. Kan føre til alvorlig hjernehinnebetennelse, døvhet og andre skader, samt sterilitet hos gutter; http://no.wikipedia.org/wiki/Kusma Så var vi kommet til meslinger, som jammen meg er en virusinfeksjon uten behandlingsmuligheter den og. Jøye meg! Meslinger er en veldig farlig sykdom, rundt 1990 døde det 1 000 000 millioner barn hvert år; http://no.wikipedia.org/wiki/Meslinger Så, med tanke på hvor mye reising vi foretar oss, våre mange og i de fleste tilfeller uvaksinerte landsmenn, så kommer disse sykdommene til å blusse opp igjen. Er dere så sikre på at "mitt barn tåler det" at dere tør å la være å vaksinere? Og hva med andre, som er så små at de ikke har rukket å få MMR vaksinen? Vil dere virkelig være med på å spre disse fryktelige sykdommene rundt i landet vårt? "Men vaksinene har blitt sin egen verste fiende. De er så effektive at vi ikke ser hvor farlige sykdommene er" sitat Wikipedia
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2010 #2 Skrevet 22. mars 2010 Og vet du at en kan få Guillian Barre av vaksine? Den er nær slektet til Polio. De tror nå at mange som døde tidligere ikke hadde polio, men GBS. Men, dette med vaksiner er frivillig enn så lenge..
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2010 #3 Skrevet 22. mars 2010 Det er takket være de som vaksinerer barna sine, at de som ikke vaksineres ikke blir smittet av alvorlige sykdommer.
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2010 #4 Skrevet 22. mars 2010 Har du link til påstanden din? Og uansett, om man skulle få GBS, så er sjansen for å bli frisk av det, mye større enn om man skulle bli virkelig dårlig av polio. http://nhi.no/sykdommer/hjerne-nervesystem/infeksjoner/guillain-barre-syndrom-2428.html
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2010 #5 Skrevet 22. mars 2010 Gutten min fikk GBS med en dødlighet på 10%. Tvillingene mine fikk nå uønsket reaksjon på vaksine, så vi utsetter de to neste dosene.
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2010 #6 Skrevet 22. mars 2010 23:38 Helt enig med deg. Lurer litt på av og til hva folk egentlig tenker... HI
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2010 #7 Skrevet 22. mars 2010 Men han ble frisk? Hva slags uønskede reaksjoner da, hvis jeg får lov til å spør HI
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2010 #8 Skrevet 22. mars 2010 Nei, har ikke link. Dette var informasjon jeg leste da gutten min var syk. Fikk en del informasjon fra Riksen, og mye fra sykehuset i Århus.
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2010 #9 Skrevet 22. mars 2010 Ja han ble frisk, men er forsatt under opptrening. Dette er over 2 år siden. Tvillingene fikk masse utslett over hele kroppen av "trippel"vaksinen. Helsesøster meldte det inn, og fikk vite at dette er en uønsket reaksjon. Men, av en eller annen grunn har flere fått denne reaksjonen i det siste?! Tror det blir mindre reaksjon ved å utsette vaksinen. Vi tar vaksinene, men går litt utenom programmet. MMR er jeg usikker på.
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2010 #10 Skrevet 22. mars 2010 Nuvel. Om det stemmer eller ikke, spiller ikke så stor rolle egentlig. For det første er vaksinene mye bedre idag enn de var for 60 år siden. Hvor mange barn har du truffet med GBS som følge av vaksiner her i landet? For all del, ja, jeg vet at det kan skje, men sjansen for å få GBS av en vaksine, er mye mindre enn å få alvorlige komplikasjoner som ikke forsvinner, av disse sykdommene. HI
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2010 #11 Skrevet 22. mars 2010 det jeg skal frem til er at når du selv opplever det tenker du nok litt anderledes!
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2010 #12 Skrevet 22. mars 2010 23:49 Huff, så kjedelig altså Godt å høre han ble frisk,og forhåpentligvis kommer seg helt igjen Og godt å høre at dere tar vaksinene, om enn litt utenfor programmet Det spiller jo ikke så stor rolle Hvorfor er du usikker på MMR? Autisme? http://www.fhi.no/eway/default.aspx?pid=233&trg=MainLeft_5669&MainLeft_5669=5544:26893:: 0:5667:2:::0:0 Er et mellomrom der du må fjerne, hvis du har lyst til å lese linken, da HI
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2010 #13 Skrevet 22. mars 2010 23:54, jeg skjønner hva du mener Jeg er ikke noen vaksine-nazi, men det virker bare som at folk ikke vet hvor farlige disse sykdommene egentlig er. Selvfølgelig er det fryktelig at noen får bivirkninger av vaksiner, og det gjør jo at jeg er litt skeptisk jeg og. Men tar sjansen på at det går bra, som det jo i de aller aller aller fleste tilfellene gjør
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2010 #14 Skrevet 22. mars 2010 Jeg føler som vanlig at denne debatten blir før fra to skyttergraver.
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2010 #15 Skrevet 22. mars 2010 Er usikker på MMR da han en stund etter den fikk GBS. Når han først har hatt den sykdommen kan han lettere få den igjen. Når det er sagt var jeg fast bestemt på å aldri vaksinere han igjen, men det var før svineinfulensaen dukket opp. Legen på Rikshospitalet anbefalte faktisk den vaksinen da han var i risiko pga tidligere GBS. Og det gikk bra, selv om jeg var på vakt etter tegn flere uker etterpå.
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2010 #16 Skrevet 22. mars 2010 Ja, det blir gjerne sånn. Har full forståelse for de som har vært så uheldige å få bivirkninger av vaksine, at de er mer skeptiske. Det jeg ikke forstår, er de som sier at det ikke er farlig å få disse sykdommene, og at de derfor vil la være å vaksinere barna, og heller ta de med til såkalte smittetreff. HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå