Gå til innhold

Tjukk av frukt????

Anbefalte innlegg

Skrevet

Legger man på seg av frukt..???

Hører mange sier det,og treneren til venninna mi sa det også..

Jeg elsker frukt,og spiser da spesielt på kvelden,flere appelsiner,mango,kiwi og forskjellig..

Har gått opp mye i det siste..men har slutta å røyke..men spiser da frukt istedet for masse dritt..men så er ikke frukt sunt heller,hjelpes..

Noen som vet??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, dessverre. Masse sukker i frukt.

Skrevet

Du går opp hvis du spiser mer enn du forbrenner, enten du spiser frukt eller sjokolade.

Skrevet

Ja, legger på seg av frukt.

Da jeg gikk gravid hadde jeg sukker i urinen og fikk beskjed om å kutte ut frukten.

Grønnsaker kan du ta så mye du vil av.

Skrevet

Frukt er sundt, men likevell i begrensede mengder.

Skrevet

Oi, det har jeg aldri hørt før.

Man lærer så lenge man lever.

Skrevet

spes bananer..

lest at om man deler en banan i fem på langs er det ca 150ckal pr skive

Skrevet

En legger ikke på seg av frukt så lenge en ikke overskrider det kaloribehovet en har.

Skrevet

selvfølgelig gjør du det. Men som du sier, du spiser det istedet for masse dritt, og det er bra. "dritten" legger du fortere på deg av.

Frukt er sunt, men.... Mange frukter, spesielt eple inneholder mye syre, og kan derfor tære på tennene. Ikke puss tennene like etter du har spist frukt. Frukt inneholder også sukker, fruktsukker.

All mat, sunn eller ikke, gir energi. Og om du inntar mer enn du bruker opp, legger du på deg.

Skrevet

Dummeste jeg har hørt, det er ca 100 kcal i en mellomstor banan! Ikke uttal deg om noe du ikke har peiling på 22.36

Skrevet

tull.. en banan inneholder ca 100 kcal.

Til HI. Frukt inneholder også kalorier som annen mat, så om du ikke ønsker å øke i vekt må du passe på mengden. Men selvsagt er det sunnere enn f eks godteri og chips, men det er en annen sak. Kalorier er kalorier og får du i deg mer enn du forbrenner legger du på deg..

Skrevet

Kalorimengde i frukt i følge grete roede (100 gram):

Banan: ca 100 kcal

Eple: ca 50 kcal

Pære: ca 40 kcal

Appelsin: ca 50 kcal

En gulrot inneholder ca 20 kcal.

Bedre enn å spise sjokolade med andre ord:)

Skrevet

Oj..ja,da må jeg nok slutte med å spise frukt på kvelden hvartfall...usj..er jo lissom da jeg setter meg ned å koser meg..

Nesten begynne å røyke igjen,neida..får se om jeg finner andre ting jeg kan "døtte" innpå:)

Noen sunne eksempler?? Er ikke så glad i grønnskaer som i frukt..dessverre..

TUSEN TAKK for svar alle sammen :)

HI

Skrevet

Ja, det er mye sukker i frukt, så det er egentlig ikke slankende, men det er mer næringsrikt enn en sjokolade. Sånn sett er det sunnere. Fruktose holder også blodsukkeret mer stabilt enn raffinert sukker. Derfor bruker mange fitness/bodybuildere fruktose-sukker i maten, fremfor vanlig sukker.

Skrevet

Synes du fint kan fortsette med frukt jeg! :) Er jo som sagt sunt! Pass heller på mengden. Holder vel med en eller to frukt og det blir det ikke mye kalorier av. 100-200 kalorier.

Skrevet

Du bør vel heller se på resten av det du spiser i første omgang. Hvis du ikke har et spesielt bra kosthold så er det vel stappfullt av "fisk" fra frysedisken (fiskepinner, grateng), poteter, lyst brødbrød, pasta, ris, kjøttdeig og heller lite grønnsaker, rent kjøtt og ren fisk? Har jeg rett?

Ellers så legger man jo på seg hvis man spiser mer energi enn man forbrenner og hvis du sitter i sofaen hver gveld i stedet for å legge inn to kvelder med trening så kan det jo forklare manglende forbrenning og det at du legger på deg.

Skrevet

Det finnes så utrolig mange myter om frukt der ute.

Først og fremst. Nei en blir ikke tjukk av frukt. Det er ikke noen begrensninger på hvor mye frukt som er sunt å spise. Mitt eget kosthold består av 70 % frukt. Og jeg strever faktisk med å få i meg de mengdene med frukt som jeg bør spise når kostholdet består av så stor andel frukt. For en må da spise større mengder mat enn ved et vanlig kosthold.

En får ikke for mye sukker i kroppen ved å spise frukt heller. Ei er eple usunt for tennene. Og det går for alle andre frukter og. Skulle jeg forklart hvorfor det ikke er dårlig for tennene måtte jeg skrevet flere sider her inne, så det orker jeg ikke gå inn på å forklare hvorfor. Men helt kort kan jeg si at det er pga forskjellig mat sin virkning i munnen som bestemmer hvorvidt mat er ugunstig for tennene eller ikke.

Det er kjempebra at du spiser så mye frukt. Det vil sørge for en naturlig detox, og bedre helse etterhvert :)

Så jeg vil bare si. Spis så mye frukt du vil. Kroppen er laget for å konsumere frukt. Det er derfor vi helt naturlig har søtsug.

Av fruktene du nevner, så har forøvrig mango ganske stor andel av fett og en bruker dermed lengre tid på å fordøye den.

Skulle likt å hatt en disputt med den treneren der for h*n kan ikke ha all verdens peiling på kosthold og ernæring. Det finnes mange toppatleter i verden som lever på bare frukt og grønnsaker (hovedsaklig frukt).

Skrevet

Jeg spiser helt vanlig..alt fra fiskepinner,wok,pannekaker,fisk,kylling,kjøttkaker med kålstuing,lapskaus,grillmat,salat og spiser alltid grønnsaker til middag..men jeg er ikke glad i å "knaske" grønnsaker bare for å ha noe å knaske på,istedet for å røyke....ja,spiser igrunn alt..men spiser ikke lyst brød..

Nei,jeg sitter ikke i sofaen hver kveld..jeg er på farta hele dagen,setter meg i sofaen ca ved 21 tiden,for da har barna sovnet og jeg har fått unna her..Jeg er alene med barna også,så har ikke all mulighet til å få trena..går turer..tenkte å melde meg på et treningsenter med barnepass.

Skrevet

et frukten din med GOD samvittighet jente:) Det du legger på deg nå, er pga at kroppen omstiller seg etter nikotinet. Så og si alle går opp etter å ha røket, uansett hva de spiser eller ikke:) Og husk, raske kilo på, er raske kilo av:) Du har nok samlet opp en del vann i kroppen etter røykslutt, så hvis du drikker masse vann og grønn te, vil de nok rase ned en del.

En deilig fruktsalat med litt nøtter om kvelden er bra for kroppen, da har du energi når du våkner:) Start og avslutt dagen med frukt og nøtter, og spis magert og ofte-lite av ferske råvarer ellers, så skal du se at vekta smelter av igjen:)

Du har vært kjempeflink som har kuttet røyken! Og husk at barna dine etteraper deg, så jo mer du koser deg med frukt, jo mer vil de kose seg med det:) Og det er kult;)

Skrevet

Saftige gulrøtter skrellet og skjært i stenger er jo knaske-mat.

Ellers så kan du jo sjekke hva som er den sunneste frukta i forhold til at du ønsker å ikke legge på deg. Epler er jo veldig lite kalorier, hvis jeg ikke husker feil. Ananas er også bra for forbrenningen. Og så dropper du druer og bananer og prøver å å lagt inn noe skikkelig trening, start med en dag i uka, så går det nok så fint, atte.

Skjønner også at det er vanskelig når du er aleine med å få feks trena på kveldene.

Skrevet

Er det ikke fem om dagen som er rådet da? Frukt inneholdet fruktose, ikke det samme som hvitt sukker. sukker går for å være værre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...