Gå til innhold

noen som vet dagpenger og gravid??????

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvis man går på dagpenger og blir gravid? får man bare engangssummenn da? jeg misstrives på jobben og har bare lyst til og si opp, er utbrent. jobber såå utrolig mye overtid hele tiden uten en eneste takk eller noen ting , jobber vel over 50 timer grais i måndten.. orker ikke dette mere har en datter på 3 år som sier mamma du er aldri hjemme du... gjør så vondt...

håper noen vil svare meg eller har erfaringer......:))

Videoannonse
Annonse
Skrevet

dagpenger teller som opptjening til ny permisjon:)

Skrevet

Dagpenger gir rett til foreldrepenger, dvs krav om yrkesaktivitet 6 av siste 10mnd før fødsel. Som regel regnes foreldrepengene ut fra hva du har fått utbetalt rett før fødsel, med mindre du ønsker/har krav på å vurderes over en lengre periode.

Har du dagpenger da du går inn i permisjon vil dette bli beregningsgrunnlaget. Finnes noen unntak dersom det er stort sprik imellom dagpengene og hva du har hatt som pensjonsgivende inntekt tidligere år.

Ingen ekspert, men satte meg inn i dette da jeg ble gravid som arbeidsledig. Fikk imidlertid vikariat siste 10 ukene fram mot permisjon og den lønna ble da mitt grunnlag for foreldrepenger

Skrevet

Dagpenger danner grunnlag for foreldrepenger, men jeg vet ikke hvordan de ukene du får karantene hvis du sier opp selv blir vurdert. Det blir jo uansett en periode uten penger om du ikke får ny jobb med en gang. Jeg ville vel tro du burde bli i den jobben du har frem til du har skrevet kontrakt om en ny. Ubetalt overtid kan du gi beskjed om at du ikke kan ta på deg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...