Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Såg nettopp at du også ville føde idag, ja :)

Jeg har brukt dagen min til å kvitte meg med slimproppen, noe jeg er særdeles fornøyd med! Syns det burde føre til rier umiddelbart, men foreløpig er det de gode, gamle kynnerene som holder på.

Ellers har jeg vært hos jordmor som påstår at jeg har fått fødetryne, visstnok også et tegn på at ting nærmer seg (som om jeg ikke vet at det nærmer seg hver dag, hehe), samt lett forhøyet blodtrykk - også et tegn...

For å holde tankene LITT borte fra den fraværende fødselen, har jeg vært på synfaring sammen med fagfolk i vårt nye, gamle hus som vi snart skal flytte til, der vi planlegger nytt bad. Deilig å titte på baderomsinnredning, gulv, vegger, maling, farger osv når man er i sånt særdeles redebyggemodus!

I kveld skal jeg bare tygge isbiter og ta det med ro, hehe :)

Hvordan går det med deg og din innspurt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Haha! Du tygger isbiter du også? Det er den ene tingen jeg har blitt alvorlig hekta på den siste tiden i svangerskapet. Jeg spiser meg gjennom tre isbitposer hver dag, og får helt panikk hvis jeg kommer på at jeg har glemt å fryse ned nye.

Jeg kjeder meg voldsomt nå. Det er liksom ingen aktiviteter som frister. Kroppen begynner å bli tung, og jeg er så fokusert på fødsel at sosialisering og det å leve seg inn i andres verden ikke frister så mye akkurat nå. Så i dag har jeg mer eller mindre tullet rundt for meg selv og sett tre leiefilmer! Jeg kan rett og slett ikke gå på overtid, for da kommer jeg til å bli deprimert. Herlig at du har hus-prosjekt å involvere tankene i! Nå gjelder det bare å få tiden til å passere, nesten for enhver pris!

Slimproppen min gikk for over en uke siden, så jeg tror ikke det nødvendigvis er et tegn på at fødselen er nær.. Dessverre.. Når det gjelder fødeansikt så håper jeg at det betyr noe, for en venninne av meg sa til meg i går at nesen min hadde blitt større, og at ansiktet mitt var mer hovent. Det er ikke ofte man blir glad av å få sånne kommentarer! Hehe..

La oss krysse fingrene for at vi våkner opp med rier i løpet av natten. Det hadde vært helt herlig! Til nå er det bare noen svake menssmerter og kynnere på meg også.... Til tross for smertene kommer jeg til å juble når den første rien melder seg!

Skrevet

Å, æsj - jeg trodde slimproppen kunne være et litt sikrere tegn... Men jeg burde vite bedre :) Sist gikk den først etter at riene hadde begynt, så jeg forbinder de to pga det. Hehe, ja det litt av hvert man kan glede seg over nå på slutten, kommentarer om opphovnet ansikt og smerter topper listen, liksom!

Mannen min syns jeg skal holde meg hjemme i kveld, hadde egentlig en liten avtale med en venninne, men smeltet helt av kommentaren hans: "Skal du kjøre rundt uten slimpropp, da?" Hehe, syns den var god :) Er egentlig enig med deg i at det ikke er mangen aktiviteter som frister, har skikkelig vondt for å gå innimellom også, lettest å bli hjemme da. Har to smårollinger som holder meg i ånde, så helt stillesittende blir jeg aldri!

Heier på rier i natt!!!

Skrevet

...sov som en stein...

Skrevet

Huff... Jeg også.. Ikke en antydning i en gang.. Men vi får ihvertfall sove! Jeg sov 9 timer igjen i natt, så jeg er glad for at jeg sannsynligvis møter fødselen og barseltiden uthvilt. (Har jo knapt gjort noe annet enn å hvile og sove i flere uker nå...). Men, men. Hver dag og hver natt er en like stor og ny mulighet nå! Ventingen på det som kan skje "når som helst" har aldri vært så reell for oss som nå! For nå KAN det faktisk skje når som helst!!

Med to smårollinger hjemme har du vel nok av aktivitet! Hehe.. Jeg er førstegangsfødende, så jeg har den intense spenningen på å få oppleve dette for første gang i tillegg.... Det er ikke til å holde ut. ENDELIG skal jeg få bli mamma!

Jeg stemmer for rier i løpet av dagen!

Skrevet

Da blir det to stemmer for :) Føler a kroppen er såååå klar, liksom bare venter på å bli trigget av noe... Som å vente på en nys som NESTEN kommer, hehe! Murrer og murrer, og vil bare sove...

Har klart å vaske litt klær og vaska badet i løpet av dagen, og er godt fornøyd med dagens innsats. (Her må vi ha det bortimot på strekk hele tiden, da huset vårt ligger for salg, men det holder litt hardt nå, kan du si!)

Ja, det er helt utrolig fantastisk å få lov til å bli mamma - du har virkelig noe å se fram til! Det er ubeskrivelig, må oppleves for å forstå den overveldende lykkefølelsen og den uovertrufne kjærligheten som bare eksploderer i hjertet når man får barn! Det er SÅ verdt alt slitet med å bære dem fram og føde :) Gleder meg til å lese hvordan det gikk med deg!

Skrevet

Åååå!! Jeg gleder meg bare ennå mer når jeg leser andre sine beskrivelser av hvor fantastisk det er å få barn! Jeg vet hvor sterke følelser jeg kan få for andre sine barn som jeg blir glad i, så da kan jeg bare forestille meg at det må være helt enorme følelser i sving for egne barn!

Jeg har også ryddet og støvsugd leiligheten i dag, så nå er den i helt tipp topp stand! Deretter dro jeg ut og spiste indisk mat til lunsj, og gikk på kino etterpå. Joda, man får jo tiden til å gå. Hehe.. Men det er nok bare en begynnende fødsel som virkelig kan glede meg nå. Jeg har samme følelse som deg, at kroppen er på NIPPET til å starte... Riene ligger der og lurer rett rundt hjørnet. Vi kan bare gå med fingrene konstant krysset vi nå, for det er jammen ikke lenge igjen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...