Gå til innhold

Hva synes dere om navnet Margaretha Elizabeth Catharina?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenker på dette til min nyfødte datter. Alle navn er oppkalling.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Altfor lang. Fine navn, men altfor lang.

Skrevet

Margareta Elisabeth Catharina er ok

Skrevet

Nei, må være konsekvent. Enten stam navnene som HI nevner eller en skikkelig fornorskning: Margareta Elisabet Katarina. Velger man th i Elisabeth kan man ikke la være i Margaretha. Alle med peiling på nanvet jo dette.

Skrevet

Stilig! Jeg digger lange navn. Ekstra stas at det er oppkalling også.

Go for it! :)

Skrevet

Altfor langt.. Stakkars unge som må forholde seg til alle disse navnene. Fine navn men som sagt altfor langt. Blir tungvindt mtp alle skjema, oppropninger osv osv.. Spar barnet ditt for dette..

Skrevet

Jøss er du kongelig du da? Håper det, for hvis ikke så er det jo bare dumt.

Skrevet

Kort og konsist :-)

Skrevet

Høres ut som en kongelig...

Skrevet

Er hun en liten prinsesse eller? *hihi*

Aaaalt for langt, pompøst og "britisk-prinsesse-wannabe"

Skrevet

Uff. Dårlig respons da ;-(

Da blir det nok bar de to første. Magaretha Elizabeth. Catharina var egentlig ikke noe grei heller. Hadde bare så mange penger.

Skrevet

Fine navn ver for seg, har ikke noe i mot dobbelt navn, men dette ble litt for voldsomt og pompøst for meg.

Skrevet

Æsj, det er så typisk norsk "folkelighet" og jantelov. Kom ikke her med et langt navn og tro at du er noe. Blæh!

Hvis du titter litt over landegrensen mot andre land, ser du at lange navn er slett ikke så uvanlig, særlig når det er oppkalling involvert. Og nei, man trenger ikke være kongelig for å ha et langt, staselig navn.

Vår datter har fem navn, inkludert fornavn og etternavn. Fordi hun skulle oppkalles, fordi vi hadde navn vi selv syntes var vakre og fordi jeg visste jeg kunne glede en av besteforeldrene stort ved å la henne bære deres slektsnavn også. Dersom hun selv finner ut at det blir "et forbanna mas på skjemaer, ved telefonoppringninger og slikt" med tiden, kommer jeg til å være klinkende klar på at det er hennes navn og hun står fritt til å trekke fra og legge til som hun ønsker selv.

Men til dags dato har jeg ennå tilgode å møte noen som ikke er stolte av hvert eneste navn de ble tildelt. Derimot kjenner jeg et par stykker som har tatt til seg ekstra navn som foreldrene utelot fordi de synes det ble for langt.

Margaretha Elizabeth Catharina er et vakkert navn som din datter garantert vil være stolt av. Melodisk er det også, så det blir ikke tungt i det hele tatt, selv om det er langt. La kjedelige folk knipe på sine "max to navn per pers." Spennende mennesker har spennende navn. ;)

Skrevet

Jeg fikk fire navn av mine foreldre. I dag har jeg kun to. Mellomnavn og det ene etternavnet kvittet jeg meg med. Ble alt for langt og tungt navn. Kun til bryderi.

Selv om man liker mange navn så trenger man ikke dytte alle på et barn

Skrevet

Unnskyld for at jeg ikke har peiling på navn:/ Sier bare den skrivemåten jeg ville ha brykt. Kanskje jeg ville skrevet Katarina.

Skrevet

skikkelig stygt og litt type "jeg prøver å høres skikkelig kongelig" ut...

Skrevet

Tenker at i tillegg til langt (tungvindt), så kommer hun til å måtte stave alle tre...

Skrevet

Jeg syns det er fine navn, individuelt...Men tilsammen ble det alt for mye......

Skrevet

Er du gravid igjen Märtha Louise?

Skrevet

Enten kongelig eller wannebe... Da lyser det desverre white trash av navnet.. Noe som kunne bli fint og classy blir bare trashy.. Stakkars unge da, som ikke vil kunne si og skrive sitt eget navn før slutten av barneskolen.

Skrevet

Margaretha Elisabeth Cordelia :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...