Gå til innhold

Sivilforsvaret... HJELP?!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sikkert mange andre enn meg som har fått dette brevet. Men der står det jo at jeg MÅ møte opp på fordelingsmøte. Nå er jeg kjemperedd for at jeg må være borte fra snuppa mi i 3 uker!! Det er jo altfor lenge å være borte fra en baby på under ett år!?

Hadde jeg ikke hatt barn så hadde jeg selvføgelig blitt med. Men jeg har virkelig problemer med å takle følelsene med å være borte i 3 uker...

Jeg prøver å finne informasjon over hvem som blir fritatt tjenesten, men det er fortsatt veldig uklart for meg.

MÅ jeg som er under utdanning (tar bare opp 2 fag med nettundervisning men er prøver og innleveringer hver mnd) og har en datter på 8 mnd bli med på dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gravide tjenestepliktige og tjenestepliktige i svangerskapspermisjon (inkludert permisjon i forbindelse med adopsjon) gis fritak fra tjeneste så lenge denne tilstand/permisjon varer. Tjenestepliktige som benytter lovfestet rett til omsorgspermisjon fra sitt arbeid gis fritak fra tjeneste så lenge omsorgspermisjonen varer. Tjenestepliktige som har et eneomsorgsansvar for barn kan etter en konkret vurdering gis et midlertidig fritak fra tjeneste i Sivilforsvaret. Forholdene må dokumenteres.

Det var det jeg fant på sivilforsvaret.no

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...