Anonym bruker Skrevet 22. mars 2010 #1 Skrevet 22. mars 2010 Jeg må jo le når jeg leser de utallige og endeløse diskusjonene av hva som er harry. Tror det meste har vært nevnt, og mitt hjem faller i alle fall igjennom. Harry så det holder, såvidt jeg forstår. Og jeg trives i harryhølet mitt! Men nå er jeg nysgjerrig: Hva er det som ikke er harry? Hvordan får man, etter deres mening, et harryfritt hjem?
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2010 #3 Skrevet 22. mars 2010 Det stikk motsatte av harry må jo være klassisk og tidløst? Både når det gjelder interiør, klær, navn, mat osv.
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2010 #4 Skrevet 22. mars 2010 Men nå spenner jo definisjonen på harry her inne så vidt at det omfatter det meste. Kom med konkrete eksempler. Hva er et ikke-harry navn, for eksempel? Både bibelnav og norrøne navn er i alle fall harry, det har jeg lært her inne.
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2010 #5 Skrevet 22. mars 2010 Sigrun og Vebjørn er ikke harry navn. Så hvis du vil være sikker er det alternativene dine:)
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2010 #6 Skrevet 22. mars 2010 Ifølge mange her inne er den typen navn virkelig harry, så nei, det tør jeg ikke ta sjansen på.
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2010 #7 Skrevet 22. mars 2010 Min liste over harry/ikke harry: Harry: Santa Maria Taco Dinner. Med masse mais fra boks. Ikke harry:Hjemmelaget fiskesuppe av gode råvarer. Harry: Hvitt, hvitt, hvitt + sølvskimrende tapeter på enkelte vegger. Ikke harry: Ørelappstoler i stoff av god kvalitet, veggfargen Sanddyne fra Nordsjø (en ganske mørk sandbeige), sort/hvite fliser på badet, badekar med løveføtter (ikke gullbein, isåfall sølv), brede hvitmalte lister i tak og gulv, takrosett. Kort sagt interiør med herskapelig sus med likhetstrekk fra tidlig 1900tallet. Harry: Leah, Emma, Maximillian, lange dobbeltnavn. Ikke harry: Navn som er oppkallelse, ikke konstruerte, eller forsøk på å være mer spesielle eller sære enn man egnetlig er.
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2010 #9 Skrevet 22. mars 2010 Ja, løveføtter. De hadde en renessanse på 80-90 tallet, men stammer fra 1900 tallet.
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2010 #10 Skrevet 22. mars 2010 Strengt tatt stammer det fra antikken. Men jeg kan da synes det er harry av den grunn?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå