Gå til innhold

Noen som har fått problemhud og blitt bra? Med hva da??? ;)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Plagdes med kviser/rød hud under svangerskap. I ettertid har jeg nesten alltid, noen betente kviser, en eller annen plass i ansikt. Føler også at huden er rød/hissig. Dette forverres mot menstruasjon. Ammer litt enda, har en baby på 10 mnd.

Er det noen som har hatt lignende problematikk?

Hva gjorde du for å bli bra?

Bør man gå til hudlege?

Hvilke produkter hjalp deg til å bli bra?

Trenger gode råd!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette høres veldig hormonelt ut og vil kanskej roe seg etterhvert.

Jeg har selv problem-hud og er like ille uansett (før-etter-under graviditeter) Er nærmere 40 enn 30 år men nyter særdeles pubertal hud med kviser og den slag uhumskheter. Jeg bruker Proaction, kjøpt på TVshop, og den fungerer for meg. Det roer og forebygger, men er ikke helt kvitt kvisene. Jeg bruker også ID-foundation som også forebygger kviser ganske godt i tillegg til å dekke kvisene litt. Det er zink i denne foundationen og fungerer fin-fint for meg.

Hudleger foreslår antibiotika om man er ille nok, og jeg har gått på det selv og gjør det ikke igjen. Masse bivirkninger og virket bare en stund. Ei venninne av meg ble bra av homeopatmedisin og det kan du jo bruke også mens du ammer, så er kanskje verdt et forsøk.

Husk å rense huden, gi den nok fuktighet og la den puste. IKKE dekk den til med tykk foundation eller sminke.

Lykke til, håper du blir bedre snart :)

Skrevet

Jeg har ventet i mange år på å bli bedre av kvisene. Og brukt mye

kremer som jeg har fått fra fastlege. Funket ikke. Fikk endelig psyket

meg opp til å dra til hudlege. Står nå på Tetralysal tbl om kvelden, og smører med Epiduo gel. Og bare etter 2 uke, så begynner jeg å se forskjell.

Ingen vonde kviser lengre, deilig!!!!

Skrevet

Tusen takk for svar, bør vel få meg henvisning til hudlege. Er jo greit å vite hvordan man skal forholde seg til det!

Skrevet

Jeg har vært kjempeplaget under svangerskap og aming med uren hud. Alltid minst 4-5 kviser i ansiktet til en hver tid, samt masse hudormer, æsj... Etter ammeslutt prøvde jeg basiron. Det var hardt på huden, og funket litt. Nå har jeg fått p-pillen Diane som reduserer talgproduksjonen. Det foreskrives bare dersom man er plaget med uren hud. Det har hjulpet masse, og jeg er nå nede i ren hud med en og annen kvise en gang iblant (altså der jeg var før svangerskapet). Men bedringen kan jo også ha kommet uansett pga ammeslutt...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...