Gå til innhold

RS-virus? Har han det?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en gutt på 9 mnd som begynte med litt tung pust og hard hoste på søndag. Han har litt feber, ikke mye, rundt 38-38,5. Litt snue, men hoster som en hund. Eldstemann har hatt falsk krupp mange ganger og jeg føler ikke dette er det heller..

Hosten har ikke blitt bedre :(

Noen med erfaringer med RS-virus her

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gutten vår hadde RS virus for tre uker siden og ble innlagt på sykehuset og symptomene du beskriver lignet veldig i begynnelsen, men pusten ble og hosten ble værre og værre... Gutten vår har og vært plaget av krupp men skjønte fort at det ikke var det.

Men å svare på et slikt spm om sønnen din har RS virus er det ingen her inne som kan gjøre, du må ringe fastlegen din å få sjekket dette! Bedre med en gang for mye enn en gang for lite, det er slikt vi har fastlege for!

Men husk også at RS virus er ikke farlig men noen få barn får det sterkere enn andre og trenger legetilsyn.

Skrevet

Du kan jo lese litt om det og se om du kjenner igjen symptomene

http://www.lommelegen.no/322402/rs-virus-en-hyppig-kunde-paa-barneavdelingen

Vi hadde det i hus for et par måneder siden, hele småbarnsavdelingen i barnehagen ble smittet. Absolutt alle barna var syke med feber, forkjølelse og hoste. Men det var bare to barn som ble testet for viruset da, et barn ble så sykt at det måtte til lege og et barn ble så sykt at det ble lagt inn på sykehuset (prematur jente med astma). De andre barna, inkludert våre to jenter, fikk bare en kraftig forkjølelse med feber over 3-4 dager (ikke så høy, men rundt 38,5) og en surklete hoste som satt i i et par uker.

Da jeg fortalte barnelegen på helsestasjonen om dette på 1-års kontrollen etterpå mente han 100% sikkert at alle barna hadde hatt rs-virus siden det er et av de mest smittsomme forkjølelesesvirusene som finnes, men hedigvis er det bare en liten prosentandel som utvikler alvorlig sykdom.

Skrevet

Takk for svar.

Han har ikke særlig tung pust nå, men hosten er så stygg. Jeg skal ringe til legen i morgen tenkte jeg hvis det ikke er bedre. Han er i grei form, men får ikke mye mat i han , men han drikker en del.

Skrevet

Synes dette kan minne om Mykoplasmainfeksjon jeg!! Lungebetennelse! Jenta mi hosta i evigheter, stygg hoste med feber... Men fikk penicillin tilslutt og da ble alt bra! :)

Skrevet

vår lille gutt hadde rs viruset for en del uker siden.han er nå 8 mnd gammel. var akkurat som du beskrev det..han ble innlagt på rikshospitalet i en ukes tid.. og pådro seg også en lungebetennelse på grunn av dette.. greit å få det sjekket.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...