Gå til innhold

Overtid??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er flere enn meg som har passert over UL termin. Men sier dere at dere er på overtid nå.

Eller er det først etter 14 dager etter UL termin at første overtidsdag er??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er først etter 14 dager at man går over på overtid ja.

Men ser jo at mange feilaktig sier de er på overtid med en gang de passerer termindatoen.

Skrevet

Men i norge er det jo skjeldent at noen går over de 14 dagene siden man som oftes blir satt i gang etter 1-2 uker etter termin alt etter sykehus.. Så i teorien er det ingen som ska gå på overtid.. -> selv om det sikkert er noen som gjør det alikevell..

Har jeg forstått det riktig?

Skrevet

Du har forstått det riktig ja :)

Men etter hva jeg har hørt kan en fremdeles gå lenger enn det noen steder. Men vet ikke helt sikkert. Er 3 år siden jeg fødte sist, og da fikk en lov til å gå ihvert fall 18 dager over her i Bergen. Om det fremdeles er slik nå vet jeg ikke.

Skrevet

I utgangspunktet begynner man ikke å gå på overtid før 14 dager etter termindato, men selv sier jeg at jeg er på overtid når datoen er passert. Det er sjelden noen går lengre enn 14 dager over termin,

Skrevet

De aller fleste blir satt igang innen 14 dager over UL termin ja, men det kan jo fremdeles gå litt tid før fødslen starter. Hos meg tok det enda 2 dager før jeg ble mamma :-)

Skrevet

Jeg sier at jeg er "over termindato".... Men de fleste jeg snakker med sier at "jeg også gikk på overtid", så det er nok det som er den gjengse oppfatningen av ordet, at man er på overtid hvis man er over termindatoen, selv om det i teorien først er etter 14 dager....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...