Gå til innhold

Uke 34 og ikke begynt med perineum-massasje...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har liksom ikke orket å begynne med det, på tross av at jordmor anbefaler å tøye mellomkjøttet i god tid før fødsel hver dag.

Hva gjør dere? Selv er jeg usikker på hvor stor effekten av dette egentlig er, og om jeg skal orke å tøye hver eneste dag...

Kanskje er jeg demotivert, fordi forrige fødsel endte med hastekeisersnitt...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg skjønner ikke hvordan jeg skal gjøre det! Så selv om jeg har en sånn olje så masserer jeg veldig halvhjertet...

Skrevet

Jeg har aldri gjort det. Født 7 barn og aldri revnet eller noe. Så motivasjonen min for å gjøre det denne gangen er i hvert fall ikke til stede siden jeg har opplevd i praksis at det går helt strålende uten :D

Har forøvrig aldri blitt anbefalt å gjøre det av hverken lege eller jm. De har aldri nevnt det engang for meg...

Skrevet

Jeg er førstegangs og i bare uke 30, derfor spør jeg hæ`? Hva er det for noe? :) Ønsker å gjøre det jeg kan for en god fødsel, men er så mye rart man skal gjøre at jeg merker jeg blir litt smårar i toppen av alt sammen..

Skrevet

Kjenne eg må google det ordet der...... Hva er det? Hvordan gjennomfører man det? Når skal en begynne for optimal effekt?

Skrevet

Det er rett og slett lett tøying av "mellomkjøttet", kjeden og området mellom kjeden og endetarmen. Hensikten er å ikke revne nedentil. Ble anbefalt det av jordmor for å unngå revning. Man kan bruke jordnøttolje e.l.

Men som sagt, så er jeg selv usikker på effekten :-) Men man vil jo helst ikke revne nedentil!

Skrevet

Kommer ikke jeg til å gjøre hvertfall.Har ikke hørt om det engang! Født 3 barn så skal nok greie denne fødselen uten revning og! Enig med Moniqe..

Skrevet

Synes man proppes full av så mange rare ting man angivelig skal gjøre.. Tviler på kvinnene drev med sånt i gamle dager heller.. Synes det høres litt ubehagelig ut å massere perineum.. :S

Skrevet

Det har jeg faktisk aldri gjort.. Og jeg har sluppet unna med kun pyntesting etter fødsel. 4 sting etter førstemann og to små sting etter tvillingene ;) Så det kan gå veldig bra uten tøying også!

Skrevet

Det gjorde jeg sist, med oljen fra weleda. Fødselsforbredende olje het den.

Revnet ingenting og har kjøpt inn nå og. Men, ikke klart å begynne enda..hehe Sist var det mannen min som gjode dette og det var jo en veldig hyggelig avsluttning på dagen...

Men, med en liten en som plutselig kan våkne og komme listende inn har det ikke blitt så mye av det enda....

Om det har noe effekt eller ei vet jeg ikke...

Er i uke 35 nå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...