Anonym bruker Skrevet 22. mars 2010 #1 Skrevet 22. mars 2010 Hva skal jeg tro egentlig? Jeg skulle hatt mensen på fredag, og av mangel på graviditetstester der og da, tok jeg en EL-test jeg hadde liggende. Den var positiv på få sekunder. Dagen etter hadde jeg fått skaffa meg en graviditetstest, og når jeg testa på søndag var den negativ. Menstruasjonen har fremdeles ikke kommet, selv om jeg har vært ganske regelmessig. Kan jeg være gravid uten at det gir utslag på skikkelig test, eller kan det være andre årsaker? Skal teste igjen i slutten av uka, for det er ingenting som tilsier at tanta er på vei med det første.... Uff... gruer meg til freddan nå! Var jo absolutt ikke planlagt dette her...
Gjest ->>- Skrevet 22. mars 2010 #2 Skrevet 22. mars 2010 Mest sannsynlig har du bare hatt en litt forskjøvet eggløsning (og dermed også forsinket mens). Muligheten er der for graviditet, men det ville være litt uvanlig at hcg-nivået var høyt nok til å gi fullt utslag på el-test fredag, men ikke hadde økt nok til å gi utslag på graviditetstest to døgn senere. Men det går an, ja.
Fløtepus&Tigergutt Skrevet 22. mars 2010 #3 Skrevet 22. mars 2010 Hvis du hadde EL på fredag så går det vel 14 dager før du kan vente mens. Og hvis du hadde el men ikke sex i dagene før og etter så er vel sannsynligheten liten for at du skal være gravid vil jeg tro. Hender jo at syklusen av og til spiller deg et puss :-)
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2010 #4 Skrevet 22. mars 2010 Teststreken på el.testen må være like sterk eller sterkere for å tolke den som positiv....Husk at hormonet LH finnes alltid i kroppen (dvs at det sannsynligvis alltid vil komme en strek)! Vet du når du hadde eggløsning? Ganske regelmessig sier du....da kan det jo faktisk være at denne gangen så er syklusen din litt lengre. Hvor lang har din lengste syklus vært? Ta en blodprøve hos legen kanskje? En jeg kjenner fikk ikke positiv grav.test før etter 9 dager. Så det kan faktisk skje!
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2010 #5 Skrevet 22. mars 2010 Ja, det er bare det problemet at jeg hadde EL et par uker før det igjen også.. Derfor jeg ikke skjønner noen ting. Og hvis dette her var en forskjøvet EL så er jeg jo garantert gravid nå, siden jeg, dum som jeg var, gikk ut fra at det var en feilvare eller noe. Får vel bare vente litt og se. Har kjøpt ny test, og skal ta den i slutten av denne uka.
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2010 #6 Skrevet 22. mars 2010 EL-streken var heller sterkere enn test-streken, og jeg hadde vanlig EL 13 dager før. Ikke rart jeg er forvirra her! HI
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2010 #7 Skrevet 22. mars 2010 Aha....enten så er det for tidlig å teste med grav.test eller så kan det være en kjemisk graviditet.
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2010 #8 Skrevet 22. mars 2010 OK... Får vel bare vente i spenning til fredag/lørdag da. Denne gangen blir det ihvertfall KS, jeg fødte for 5 mnd siden, og sist jeg hadde to tette endte det med styrtfødsel på badet (40 minutt fra begynnelse til slutt), og det er vel helst det jeg er redd for nå... Krysser fingrene for kjemisk graviditet isåfall, men forbereder meg på at jeg faktisk kan være gravid... HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå