Gå til innhold

8 mnd og nekter å spise middag!??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sønnen min blå nekter å spise middag.

Han vil ikke ha noen ting, snurper munnen igjen og streiker.

Om jeg får lurt noe inn i munnen hans, så brekker han seg.

Jeg har prøvd ALT, forskjellige konsistenser, smaker, mate-metoder, men like fullt : Han skal ikke ha!

Hva gjør jeg?

Er det krise om han ikke spiser middag?

HUFF!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen krise. Gi ham en brokkolikvast eller en stang av kokt gulrot (evt. annet fra deres middag som er ok for babyer) og la ham sitte ved bordet når dere spiser. Da tygger han og koser seg i eget tempo og får etter hvert smaken på middag.

Skrevet

Hei!

Takk og lov det ikke bare er mi som nekter å spise. Jeg har hatt samme problematikk nå en god god stund. Jeg har nå ikke vist mine arme råd, men etter å snakket litt med min tante og fått litt gode råd så kommer jeg ikke til å stresse noe mer med det.

Du skal bare la han drikke mest mulig. IKKE tving i han noe av mat. Det er absolutt ikke noen krise om han ikke spiser middag, mi gjør heller ikke det. Men, du kan gjøre det at du kun gir han vann, og lar han småsmake på diverse ting. Det beste rådet er. IKKE STRESS, da blir bare alt verre. Da barnet er klar for det, da åpnes munnen automatisk. GI nok DRIKKE; det er viktigst.

Skrevet

Hæ??? Ingen av mine unger har villet spise middag e.l. før de er over året.. De har nektet å ta noe som helst mat som blir "matet" de, og ikke ville spist før de kan spise selv. Middag på glass og grøt har vært uaktuelt. Sett fram oppskåret brød med leverpostei e.l., godt kokte gurotbiter, bananbiter eller annet og la han plukke selv. I førsten kommer sikkert det meste "i retur" men gi ikke opp for det.

Skrevet

Tusen takk for svar!

Helse-søster hos oss er et noe spessielt kvinne-menneske, og malte et ganske svart bilde for meg da hun hørte at han ikke spiste middag.

At jeg måtte prøve ditten og datten og at han kommer til å få jern-mangel...

Huff, jeg føler at jeg har prøvd alt.

Han spiser godt med melk og grøt da, men det var visst ikke bra nok.

Ikke lett dette her.

Takk igjen!

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...