Nikkamoren Skrevet 22. mars 2010 #1 Skrevet 22. mars 2010 Hei Hvordan forholder dere dere til dette med katt. Jeg har ikke katt selv men har en god venninne med katt. Har ikke besøkt henne siden jeg ble gravid (er 11+5) men nå er det vel snart på tide og jeg har jo lyst til å besøke henne, men noe i meg står liksom i mot ... for i tilfelle toxoplasmose. De sier man skal vaske hendene etter å ha kost med katten, men den er jo over alt i leiligheten, det jo dens rike.
april09 & oktober10 Skrevet 22. mars 2010 #2 Skrevet 22. mars 2010 Du kan TRYGT dra til venninna di Jeg bor i hus med en katt, og det gjorde jeg også da jeg var gravid forrige gang Det er jo sååå mange som har katt og som er gravid, så dra til venninna di du, og kos deg. Du trenger jo ikke å ordne i kattedoen bare
★tøysekroppen&prinsene★ Skrevet 22. mars 2010 #3 Skrevet 22. mars 2010 må le litt:D....så lenge du ikke har tenkt å pluke på bæsj eller er redd katter så går det helt fint!) hihihihi...men toxopl. er ikke å spøke med altså men ikke farlig om du holder deg unna bæsj og vasker deg på hendene hvis du koser med den.... jeg har 2 katter selv og jeg koser de ihjel og sover med de og alt jeg... men vasker hender og har en sånn liten sprit greie stående her og der...
CHC Skrevet 22. mars 2010 #4 Skrevet 22. mars 2010 Det kommer til å gå fint vettu =) Selv bor jeg på 45 km2 og har mine to nydelige Devon rex katter innpå meg heletiden. Ikke noe å være redd for! Man må jo få avføringen til katten i munden for at det skal være farlig og etter hva jeg har hørt er det ikke mange katter som har toxoplamose i seg heller. Hørt at man skal være foriktig med klor også men jeg arma fulle av katteklor uten å være bekjymret =) Kose deg på besøk og med pus =)
***Lille lykke*** Skrevet 22. mars 2010 #5 Skrevet 22. mars 2010 Tuller du? Ser det er alt for mange som tror det er farlig å være i nærheten av katter bare de er gravid. Helt utrolig spør du meg... Så lenge du ikke har tenkt å grafse i kattedoen og spise etterpå så tror jeg du er rimelig trygg for toxoplasmose. Er vel større sannsynlighet for å bli påkjørt eller få svineinfluensa eller noe tenker jeg. Håper jo selvsagt ikke det skjer heller da, men du skjønner hvor jeg vil hen
Sunshinebaby70_er mamma :) Skrevet 22. mars 2010 #6 Skrevet 22. mars 2010 Det er vel mye større risiko for å få toxoplasmose av å ikke skylle salatblader, for dårlig stekt lammelår eller en tur til sydlige strøk - hvor toxoplasmose er langt mer utbredt...! Jeg er oppdretter - venter også kull nå under graviditeten - men vet du; det går helt fint Jeg blir testet for toxoplasmose via blodprøver gjennom svangerskapet siden jeg er enslig og må grafse i kattedoen selv....men man tar jo forholdsregler og bruker hansker og såpe og vann Som nevnt ovenfor her - det finnes omtrent ikke i Norge. Og - du må nærmest spise avføring for å eksponeres for smitte. Besøk venninna di med god samvittighet du - det kommer til å gå helt fint!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå