Gå til innhold

Hvordan skaffe flere venner?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som har en oppskrift på det? Jeg har et par venner men som meg er de enslige mødre og da sier det seg selv at man ikke får treffes så ofte. Det jeg egentlig trenger er noen som kanskje ikke har barn og kan komme på besøk på meg av og til men hvor finner man slike venner? Forhold har jeg gitt opp for lenge siden så det er ikke aktuelt og jeg ser heller ikke når jeg skulle fått møtt noen. Jeg har så og si aldri barnefri, ingen helgepappa i bildet her så jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre lenger.

Før var det greit for da hadde jeg gode kollega på jobben, men de siste halve året har jeg for det meste jobbet ute hos kunder så nå kan det gå dager og uker uten at jeg snakker med andre enn sønnen min så jeg holder på å bli sprø, jeg vet ikke helt hva jeg skal finne på.

Å bli med i foreringer og slik utgår for jeg har jo ikke barnefri til slikt. Jeg er så aktiv jeg bare kan med sønnen min i helgene slik at han kan få oppleve ting og det er i hevrtfall bedre enn å sitte inne. Jeg kunne like gjerne ha sittet på isolat i fengsel i flere mnd men det er vist ikke lov det etter det jeg har skjønt.

Tips mottas med takk.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hm, skjønner godt at du ønsker voksenkontakt. Jeg hadde også blitt sprø av å ikke treffe venner oftere.

Hva om du og dine enslige venninner går sammen og hjelper hverandre med barnevakt? Da kommer dere riktignok ikke ut sammen alle sammen, men dere får mulighet til å finne på ting uten barn. Det må ikke nødvendigvis være på kvelden, i starten kan det være lettere å passe andres barn på dagtid med lekeplass, mat, aktiviteter osv. Jeg vet det finnes en gruppe alenemødre som har organisert seg i Oslo, det kan du jo sjekke ut.

Vet ikke hvor gammel gutten din er, men det finnes jo også organiserte aktiviteter for folk som er alene med barn, mye man kan finne på i helgene osv.

Ring vennene dine på kvelden i ukedagene etter at barna er i seng, da er det digg å sitte og skravle selv om man ikke kan sitte i samme rom. Det kan hende at terskelen er litt høy hvis du ikke har pleid å gjøre det, men jeg blir i alle fall veldig glad når mine venner ringer meg for å skravle. Jeg har ikke vært så flink til å ringe selv, men har tenkt å bli bedre på det, det er jo bare hyggelig!

Nettet funker jo til mye rart, ikke bare dating. Det er sikkert mulig å treffe andre venner via diverse chatter osv, folk både med og uten barn.

Kan det være aktuelt å bytte jobb til et mer sosialt miljø?

Jeg leier leilighet i dag, blokka jeg bor i er skikkelig antisosial. Men jeg har snakket med noen foreldre i bhg og kommet fram til at det er et borettslag ikke så lang unna hvor det bor mange unge foreldre, de finner på masse moro både med og uten barn, kan hjelpe hverandre med barnepass og har fester sammen osv. Så jeg har bestemt meg for å flytte dit, sitter bare og venter på den rette leiligheten. :)

Jeg håper du finner ut av det, lykke til!

Skrevet

Hvor i landet bor du da?

Jeg har venner med barn, og noen uten barn, det er absolutt greiest med de uten siden de kan komme til meg når minien har lagt seg! Men jeg har heller ingen problemer med å ta med meg småtten å legge ham der vi er, han sovner under alle omstendigheter og er generellt veldig grei sånn sett(7 mnd).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...