Alva♂️♂️♂️♀️ Skrevet 22. mars 2010 #1 Skrevet 22. mars 2010 Kan dere skrive litt om hvordan forholdet mellom deres barn er? Hvor stor aldersforskjell er det og hvilke kjønn er de av? Altså, leker de mye fint sammen, unngår de hverandre, plager de hverandre mye eller lite, krangler de mye, sloss de, deler de som regel leker fint, prøver en å dominere den/de andre eller er de likeverdig i leken, passer de på hverandre og trøster hverandre på lekeplassen, eller unngår de hverandre helst ute og er bare med egnene venner...? Bare litt nysgjerrig på å høre hvordan andre søsken er. Har selv vokst opp uten søsken og hatt venninner med søsken som ha vært mye yngre og/eller eldre enn seg selv, så har egentlig liten erfaring i søskenrelasjoner utover mellom egne barn og barna til noen venninner. Er veldig fascinert av søskenforhold :-)
*Bluberrypai*og 3 prinsesser=) Skrevet 22. mars 2010 #2 Skrevet 22. mars 2010 Alt det der stemmer inn på jentene våres. Har 3 jenter, de er 1 1/2, 4 1/2 og 6 1/2. Beror veldig fra situasjon til situasjon og fra dag til dag hvordan forholdet dem mellom er
Zitro Skrevet 22. mars 2010 #3 Skrevet 22. mars 2010 Han en gutt på 4,5 og ei jente på 2. Leker ofte fint sammen, men eldste kan bli litt lei noengangger pga minsta er flink til å ødelgge togbaner, tårn o.l. ting. Storebror beskytter lillesøstera si til den STORE gullmedaljen, nesten litt for godt. Ingen kan nesten ta på henne i barnehagen før han kommer henne til forsvar!
♥♥ ? ♥♥ Skrevet 22. mars 2010 #4 Skrevet 22. mars 2010 mine er gutt på 9 1/2, jente på 6, jente på 4 1/2 og lillegutt på 8 uker. De er som søsken flest veldig gode venner for så og være kranglete uvenner. De to eldste går utrolig godt i lag og krangler sjenden eller aldri, men kommer da nr 3 til blir det fort krangling. Jentene kan leke fint i timer for så å plutselig bli uenige og kranlge, men blir som oftes fort venner igjen. Eldste og minstejenta går godt i lag de også, men ikke så lenge om gangen da hun er litt utålmodig og han går fort lei. Ute er de veldig godt til og passe på hverandre og leker fint i lag. Alle er veldig stolte av lillegutt og vil vise ham til alle !
Neijasså... Skrevet 22. mars 2010 #5 Skrevet 22. mars 2010 Underskriver Bluberrypai. ) De to eldste her (snart 5 og 3) kan gå fra å være verdens beste venner som leker fint med hverandre til å være hylende "monstre" på null komma svisj. Tidvis kraftig grenseoppgang mellom hverandre med "den er miiiiin" og "jeg hadde den føøøøøøørst" som hyppigst ytrede setninger, men veldig ofte (heldigvis oftest) også leking i fred og fordragelighet.
Jeg har nå 2 sjefer i huset. Skrevet 22. mars 2010 #6 Skrevet 22. mars 2010 Har to gutter. Han eldste er litt over 5 og han andre akkurat blitt 2. Hvis de leker sammen er det å løpe etter hverandre osv. Men regner med det blir at de leker sammen etterhvert. ser at de har masse glede av hverandre. Han eldste har veldig omsorg for minsten. Men det meste skjer vel mellom søsken. Søsken på godt og vondt. men jeg tror det er godt å ha søsken. Og kanskje ikke all for stor aldersforskjell.
melkekua™ Skrevet 22. mars 2010 #7 Skrevet 22. mars 2010 Vil tipse en bok til deg Alva hvis du er interessert ;-) Jeg har ikke fått lest den ennå, men jeg er også som deg veldig interessert i søskenforhold. Boka heter: Storesøster Lillebror - hvordan plasseringen i søskenflokken gjør deg til den du er (Oluf Martensen-Larsen og Kirsten Sørrig)
Alva♂️♂️♂️♀️ Skrevet 22. mars 2010 Forfatter #8 Skrevet 22. mars 2010 Takk for tips! :-) Jeg er egentlig veldig fascinert av ulike mennesker generelt, sikkert derfor DB fenger meg slik. Sosialantropologisk studie i seg selv å henge her inne, hehe...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå