Gå til innhold

gleder meg ikke til ferie etter jeg ble alene!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Uff er virkelig i syte humør i dag. Mangler noen liksom. Skal jo ha med en av gutta på fjellet med andre barn og familier. Men gleder meg ikke på samme måten som før.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lov å syte litt innimellom :)

Skjønner godt at det ikke er det samme alene! Man har jo mye glede i barna, men alikevel føler man seg ofte ensom når man er singel.

Du får heller tenke på alt det du slipper å irritere deg over ved kjæresten! Klær overalt, ser ikke rot, tiltaksløs når han er hjemme, sover midt på dagen, jobber mye osv osv..... Sånn er min innimellom, og det hender jeg ønsker han dit pepper'n gror. Selv om jeg ikke ville byttet han mot noe i verden : )

Du får heller prøve å se det positive i det å være singel; Ingen å ta hensyn til, kan kose deg med venner og familie når det passer DEG, du kan flørte og kose deg med god samvittighet, du slipper å rydde og vaske etter andre voksene :P

En dag så dukker det nok opp en spesiell mann som tar deg med storm, gir deg sommerfugler i magen og får deg til å smile når alt er kjipt : )

Sender deg en trøsteklem!

Skrevet

takk for det:-) Hadde nesten håpet jeg var klar for noe nytt, men tydeligvis ikke. Vet jeg trenger tid alene og trives jo med det til tider. Som du sier at jeg kan styre mye av livet seg. Og helt klart at ungene gir meg masse. Men savner en familie:-)

Skrevet

Jeg har også vært alenemor. Jeg husker veldig godt den første påsken alene. Jeg elsker å pynte til alle høytider, men orket ikke å finne frem en eneste liten påskepynt. Jeg følte at alle andre hadde lykkelige familier og her satt jeg alene med sønnen min.

Den følelsen går heldigvis over!! Året etter hadde jeg det kjempefint som alenemor og kunne ikke tenke meg en bedre hverdag enn den jeg hadde.

Selv nå, som jeg og mannen min har tilsammen 5 barn og vi er svært lykkelige, kan jeg se tilbake på tiden som alenemor med savn. Det var faktisk en veldig god tid :0)

Håper du får en fin påske på tross at det som er leit og trist. Det kan bare gå oppover nå, ikke sant? :0)

Skrevet

Vil bare si at den følelsen du har - er vanlig blandt alenemødre-iallefall som realtivt fersk alenemor- Jeg hadde det også sånn....mistet gleden over så mye....

Men når jeg ser tilbake nå så ser jeg at jeg lærte mye av den tiden også....kjærligheten dukker opp igjen..og da blir alt annerledes igjen....prøv å¨tenk på det at dette er en "periode" der du kan dyrke tid med deg og barnet/barna....kanskje lettere om du tenker at det er en periode og ikke for alltid....jeg var skikkelig brent og skulle IKKE ha en ny mann....vell her sitter jeg med samboer og barn :)

Nyt denne "perioden! i ditt liv :)

Skrevet

takk for svar. Det hjelper å høre at andre også har hatt det på samme måten. Er over ett år siden vi flyttet fra hverandre, men ting har vel ikke falt helt på plass enda. Vi har ikke vært igjennom alle ferier. Og det er vanskelig. Iallefall når enn er ett familiemenneske og elsker å pynte og glede seg til høytider og ferier med de nærmeste. Synes det er kjempe rart å tenke at det skal være en annen person der for ungene og meg. Prøvde med en men klarte det bare ikke enda. Men tiden leger alle sår sies det jo. Å det må jo bare gå oppover nå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...