Gå til innhold

Spiral på avveie! Andre som har opplevd det?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Oppdaget plutselig at trådene til spiralen var borte. Var hos legen på fredag og hun kunne heller ikke finne spiral. Legekontoret har utvendig UL, så det så ut som spiralen var inne i livmora. Men legen hadde ikke sett etter den med u-UL før.

Så da må jeg til Gyn på sjukehuset. Spiralen skal ut; konstant blødning, smerter og andre bivirkninger siden september. Dette var liksom dråpen...

Hvordan blir det å "grave" spiralen fram fra selve livmora? Gruer meg! Har skikkelig vondt nå, kjennes ut som mens-smerter. Vanskelig å finne mens oppi all blødning, men er ikke tid for det nå tror jeg. Syte-syte!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg var så plaget med min spiral og når jeg skulle ta den ut fant hun den ikke! Så gikk jeg sånn i 3 uker og dro på nytt til legen min og da skulle hun ta en siste sjekk, og da var den nesten på tur ut.....

Missunner deg ikke den utgravingen.....sikkert ikke nå særlig huff...

Jeg skal ALDRI mere ha noenting inn der igjen....

Lykke til

Skrevet

Uff, det hørtes ikke særlig godt ut nei. Har ikke samme erfaring da min spiral var falt litt ut, hadde også mye vondt og blødninger, men jeg følte at jeg fant mer enn bare tråden..Var på legevakta en kveld da det var skikkelig vondt, og han fant fort ut at spiralen hadde falt litt ut, så han rykket den bare helt ut da og så var alt bra igjen:)

Lykke til!

Skrevet

Jeg har opplevd det. Den forsvant og inn i livmoren og ut i "hulrommet" i magen. Når den endelig kom ut i hulrommet kjente jeg ingen smerter, men før det var det møje blødninger, smerter ol. Trodde jo dette var noe med poenget å slippe når en hadde spiral, men så tenkte jegat jeg var litt utenom normalen. Måtte operere min ut med kikkhulsopperasjon. Satte faktisk inn ny under operasjonen, og nå fungerer det som det skal gjøre ;)

Skrevet

Turte du å sette inn ny altså! Jeg har fått helt avsmak på spiral, men har bivirkning av hormonene også da.

Håper den holder seg inne i livmora da, det du opplevde høres grusomt ut. Ikke mye sikker prevansjon heller ;-)

Skrevet

Ja jeg tok sjansen på å sette inn ny. Grunnen til det var at dette ble gjort når jg lå i narkose, jeg ble ikke lukket før de hadde sett at den satt slik den skulle. Det ble jeg lovet på forhånd. Jeg var så ferdig med p-piller derfor tok jeg sjansen. Men jeg kommer ALDRI til å sette inn en ny i våken tilstand. Da den første ble satt inn hadde jeg sinnsyke smerter ble liggende flere timer før jeg klarte å komme meg hjem. Gynekoligen som satt den inn burde ha reagert og sjekket meg igjen for feilen har nok blitt gjort under innsetting. så har den krøpet gradvis vekk. Flaks at jeg ikke ble gravid da.

Skrevet

Skjønner! Gikk det lang tid etter innsetting før du oppdaget at den var på avvveie?

Var hos gyn på sjukehuset og satte inn spiralen. Ble sjekket med innvendig UL før og etter innsetting. Så det skal ha blitt gjort riktig. Var ikke sånn ekstremt vondt, men hadde sånn kvalmende ubehag og stikkende smerte på høyre side av livmora, og det er der smertene har fortsatt. Sånn rent bortsett fra i det siste, for nå virker alt irritert der nede

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...