Gå til innhold

Noen som vet.. Nekte far samvær

Anbefalte innlegg

Skrevet

Grunn:

- redd han vil ta med barnet ut av landet

- går i et narkotisk miljø

- selger stoff (hørt han også bruker)

- er aggressiv og fort kan ty til vold

Hvordan skal jeg gå frem og hva kan jeg gjøre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dersom din frykt er reell, må du kontakte advokat snarest og skaffe en midlertidig forføyning fra domstolen.

Skrevet

Man kan nekte far samvær om man er bekymret for barnet. ta kontakt med advokat å be advokaten ta saken om å frata samværsretten/ endre samværsavtalen til samvær under overvåkning.

Skrevet

Ta kontakt med familievernkontoret i første omgang. Har du noen bevis/anmeldelse på han tidligere har du nok en god sak.

Skrevet

Jeg har bevis på at har sittet inne og er utvist av landet på livstid.

Salg og bruk av stoff er påstander fra personer som har skytet etter han og brukt stoff med han.

Takk for svar, da skal jeg ta kontakt med familiekontoret :)

Skrevet

Dette skurrer veldigt......

Merkelig at BF har samværsrett nå han er utvist fra landet.

En annen ting som og skurrer er at BF utvist av landet på livstid fra norge.

Det er det utrolig få mennesker som er .

Hilsen

Undrende

Skrevet

Dette kunne jeg ha skrevet. Har en ganske lik historie. Har ikke hatt oppholdstillatelse på et par år i hvert fall, og har dommer både knyttet til vold og narkotika på seg, men tar noen ansvar og får ham sendt ut av landet? Neida....

Jeg kuttet all kontakt med BF etter brudd, da var barnet bare noen mnd gammelt. Han gikk til advokat både for det ene og det andre, plaget meg så godt han kunne, så jeg skaffet min egen advokat, og sa ifra at all kontakt kunne gå gjennom ham, så fikk jeg fred.

BF gikk etter hvert til sak og ville ha samvær. Vi var i retten, og han ble ikke tilkjent noe samvær over hodet. Han anket, og fikk i lagmannsretten to timer annenhver mnd, under tilsyn av familiekontoret, til sammen seks ganger, og ikke noe mer etter det.

Jeg vil egentlig råde deg til å snakke med en advokat, og kutte nåværende samvær med en gang, gå rettens vei hvis det er nødvendig...

Skrevet

kontakt barnevernet og meld fra om din bekymring vedrørende barnefar.... De har politimakt til å frata far sine farsrettigheter..

LYKKE TIL

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...