Stellamortilgutt Skrevet 22. mars 2010 #1 Skrevet 22. mars 2010 Gutten min er snart 3 år og vi tenkte kutte smokken da, men: han slo tennene kraftig i helgen og tannlegen sa i dag at han måtte slutte snarest da noen av tennene er løse. Vi har derfor ikke fått forberedt verken han eller oss. Noen som hjelpe oss litt på veien??
Zitro Skrevet 22. mars 2010 #2 Skrevet 22. mars 2010 Bare raidet hele huset for smokker en dag jeg og kastet alle... bare fortalte guttungen at dem var bort nå. Og det var helt greit fra første sekund det... han var 3 og og 4 mnd. Ingen historier eller noe for å glemme dem... Synes du også bare bør kutte tvert nå pga tannstillingen hans.
Stellamortilgutt Skrevet 22. mars 2010 Forfatter #3 Skrevet 22. mars 2010 Vi snakket sammen om hva tannlegen sa, og han fikk selv kaste alle smokkene i søppelkassen. Så langt så greit. Men det spørs hvordan det går til kvelden når han skal sove.. Håper det går mye bedre enn fryktet..
Zitro Skrevet 22. mars 2010 #4 Skrevet 22. mars 2010 Fryktet kvelden jeg også, men han spurte bare etter dem en gang den første kvelden og da bare sa jeg at "husker du ikke at dem er borte nå"? Åja, sa han og la seg til å sove og spurte aldri etter dem igjen :-)
lengter daler ned i skjul... Skrevet 22. mars 2010 #5 Skrevet 22. mars 2010 Gutten min var veldig avhengig av smokken, eneste som trøstet han var smokken, og han skulle ha mange, en i munnen og flere i hendene. En dag sa jeg at hvis du ikke slutter å prate med smokk i munenn så hiver jeg den ut i snøren ( var litt oppgitt). Han tenkte litt å sa at ja, det ville han. Jeg forklarte nøye og mange ganger at hvis han kastet den så var den borte, jeg skulle ikke hente den osv, og det var greit. Han kastet dem ut. første natta sov han dårlig, han våknet mange ganger, var litt lei seg, men ba aldri om smokken, han var tørst, vondt og masse annet. så ble han syk og det var veldig dumt, for da hadde han nok trengt smokken, men han fikk den ikke. Han begynte å spørre etter smokken om natta, og var veldig lei seg, og jeg var nesten lei meg jeg og, men jeg var sta. Så det var nok ca 1 uke med urolige netter, men så var det over, og det var verdt det!!! Har dere en baby som dere kan sende smokkene til? Forbered han, si feks at om 1 uke skal ahn slutte, prat om det ofte, forbered han, kryss av i kalender og fortell at på selve dagen skal han få bli med i lekebutikken å velge seg en fin premie. Det funket helt supert for venninna mi.
lengter daler ned i skjul... Skrevet 22. mars 2010 #6 Skrevet 22. mars 2010 minfant en bamse som han ville ha i senga isteden, og den er han veldig glad i nå, og vil alltid ha den i senga.
3 små!:) Gutt, gutt og jente! Skrevet 22. mars 2010 #7 Skrevet 22. mars 2010 Her kastet gutten vår selv alle smokkene sine. Han gjorde det på eget initiativ, men skjønte nok ikke helt at han aldri skulle få dem tilbake. Var vel mer enn lek... Han var dessuten veldig avhengig av smokken for å sove, så jeg stålsatte meg for tidenes vanskeligste kveld, men det gikk helt fint:) Da han skulle legge seg ville han hente smokkene i søpla, men da sa vi bare at søppelmannen hadde hentet søpla og alle smokkene, så søppelmannen hadde fått smokkene nå. Det ble litt grining, men han har både vovva og kua si i senga, så mer enn nok kos, og da han ble gjort oppmerksom på at ingen av dem brukte smokk, og at han selv da heller ikke trengte smokk, var det greit. Det var det... Helt utrolig! Kan enda ikke skjønne at det gikk så lett... Men kanskje det er lettere dersom han har et kosedyr eller noe han pleier å ha med i senga?
Stellamortilgutt Skrevet 22. mars 2010 Forfatter #8 Skrevet 22. mars 2010 Takk for svar! Håper det går greit. Han har ikke brukt smokk på dagtid siden han var baby. Kun til soving.
Stellamortilgutt Skrevet 22. mars 2010 Forfatter #9 Skrevet 22. mars 2010 Han sovnet til slutt etter endel om og men.. Men så våknet han etter 1 time og er så illsint som bare det. Vil ikke ha trøst, kos eller noe. Kjenner jeg blir matt av tanken på hvordan dette skal være..
elskerlivet Skrevet 22. mars 2010 #11 Skrevet 22. mars 2010 ville ha fristet han med en liten gave jeg, om han ikke gråter etter smokk hele uka skal han få en ting, en tur på kino, svømmehallen, e.l.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå