Gjest miam Skrevet 22. mars 2010 #1 Skrevet 22. mars 2010 Jeg kikket på en tråd inne på flergangsfødende om navn: http://www.barnimagen.com/forum/thread/140003893 Jeg vet godt at navnevalg er foreldrenes personlige valg og at smak og behag ikke kan diskuteres, og at dette dermed er et helt unødvendig innlegg, men jeg kan ikke dy meg for å spørre hva dere andre syns: Er ikke mange av disse navnene helt utrolig harry? Altså i en grad så det kan være belastende for ungen senere i livet? Jeg har aldri sett så mange absurde kombinasjoner i hele mitt liv, og fristes til å tro at en del av dem er lagt ut som en spøk. Vil ikke gi eksempler i tilfelle det er virkelige navn. Det er selvfølgelig "normale" og fine navn innimellom. Og selvfølgelig skal folk ha lov til å kalle barna sine akkurat hva de vil, og selvfølgelig er det ikke min sak. Ble bare så overrasket! Har aldri sett så mange merkelige navn før
Brava Skrevet 22. mars 2010 #3 Skrevet 22. mars 2010 Nå er det bare meg bare meg Hva som kommer til å skje er det ingen som kan svare meg Selv om du faller ned på kne kan ingen spare deg Helt alene må man klare seg Nå er det bare meg bare meg Hva kommer til å skje er det ingen som kan svare meg
Gjest miam Skrevet 22. mars 2010 #4 Skrevet 22. mars 2010 Det jeg syntes var merkelig var vel mest kombinasjonene, av feks norrøne navn med helt moderne, engelske navn. Og alle de navnene som ser hjemmelagede ut, som Aleander? Men jeg liker jo navn som Christian, Thomas, Emil, eller jentenavn som Anna, Maria, Cecilia - alle rimelig tradisjonelle, så det er vel heller jeg som er kjedelig. Ble bare overrasket over hvor mange unger som heter ting som Storm-Hannibal og Ronja Marielle (disse fant jeg på selv, men det er i den duren, he he)
FletteMette&DenLangeMelkeveien Skrevet 22. mars 2010 #5 Skrevet 22. mars 2010 Det var da mange forskjellige navn i den tråden. Noen fine, noen mindre fine. Kan ikke like alle;)
Rampongi Skrevet 22. mars 2010 #6 Skrevet 22. mars 2010 Du sier jo selv at tråden er unødvendig.. For meg er det helligbrøde og blande feks norrøne og hebraiske navn, men det ser ikke ut til at det gjør noe for mange andre, så da så.. Det er godt vi er ulike!
Gjest Skrevet 22. mars 2010 #7 Skrevet 22. mars 2010 Jeg kjenner jeg egentlig ikke gidder å bry meg, men det som slår meg er at mange av de navnene kan ikke være seriøse. Jeg tror det er tull. Det var mange meget uvanlige navn og kombinasjoner - var det ikke? Jeg vet iallefall ikke om noen som er i nærheten en gang...
Tokatter_USA Skrevet 22. mars 2010 #8 Skrevet 22. mars 2010 Anne Gudrun er da helligbrøde? Eller Torunn Elisabeth?
Gjest ->>- Skrevet 22. mars 2010 #9 Skrevet 22. mars 2010 Det var et par-femten navn der som ville få mange til å blinke litt forundret om de møtte en lege eller advokat som presenterte seg som det, ja.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå