Gjest Gul stjerne Skrevet 22. mars 2010 #1 Skrevet 22. mars 2010 Mitt nye kjøkken får hvit høyglanset innredning, benkeplatene blir ganske mørk eik. Veggene hvite. På gulvet tenker vi å legge fliser. Har du forslag til hva som kan bli lekkert? Vi kommer trolig til å ha et antikt spisebord i eik, for å myke opp alt det hvite. Men hva legger vi på gulvet?
Gjest Skrevet 22. mars 2010 #2 Skrevet 22. mars 2010 Lys "brunt" - mellomfarge av hvitt og eikefargen, syns jeg...
Hopptetussa90 Skrevet 22. mars 2010 #3 Skrevet 22. mars 2010 Skal du ha fliser mellom benken og veggskapene? I så tilfelle burde veggflisene og gulvflisene ha nogenlunde lik farge, ellers vil det se rotete ut. Skal du bare ha hvit vegg burde flisene stå i stil til benkeplata di.
___ Skrevet 22. mars 2010 #4 Skrevet 22. mars 2010 Ikke velg fliser på kjøkkenet, spessielt ikke om dere har barn. Det er bokstavlig talt steihardt og det aller meste dere kommer til å miste i gulvet kommer til å knuse. Kjøkkenet er også et sted ungene ofte vil stå på stoler ol for å rekke opp til ting, samt at de ofte vipper på stolene. Da er det mye vondere å falle ned enn om dere velger en annen type gulv.
Hopptetussa90 Skrevet 22. mars 2010 #5 Skrevet 22. mars 2010 Jeg må signere Poamin. Ikke er det noe særlig pent heller, men smak og behag der også.
Mammaen til Isak Skrevet 22. mars 2010 #6 Skrevet 22. mars 2010 Jeg savner mitt gamle flisgulv, så ja smak og behag:) Jeg hadde valgt en farge som stod i stil til benken. Og valgt like fliser over benken, om du skal ha flis der
....mammatilto... :))) Skrevet 22. mars 2010 #7 Skrevet 22. mars 2010 På gulvet hadde jeg ville valgt et slitesterkt gulvbelegg som ligner på fliser. Er jo der man oppholder seg mest, søler mest,vasker,mister div ting osv. Et vennepar av oss har pussa opp kjøkkene sitt og har lagt et slitesterkt gulvbelleg på kjøkkengulvet...litt gråsvart..kjeeeempefint..også viktig og tenke på at man har barn som skal leke der også .... Dattera mi er med på kjøkkenet og lager mat, og drar stolene bortover gulvet, så neste gang skal vi også velge et slikt gulvbelegg Lykketil med valget )
Gjest Gul stjerne Skrevet 22. mars 2010 #8 Skrevet 22. mars 2010 Hm, gulvbelegg, sier du. Tja, hvorfor ikke Takk for gode tips, jenter, nå fikk jeg litt å tenke på. Ikke enkelt dette. Har vært litt usikker ang flis, men foreløpig kommet fram til at det er beste løsning.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå