Gå til innhold

Kynner vs. Rier - hvordan kjennes det?


Kokosnøtt

Anbefalte innlegg

Kynnere - Er det bare at magen blir hard? Eller skal det gjøre vondt?

Rier gjør vel vondt? Har hatt mensen-smerter helt nederst over lengre perioder (en hel dag f eks), liksom som at det presser helt nede ved åpningen, kan det være beg. til rier?

 

(Hadde keisersnitt v forrige barn, så jeg vet ikke hva jeg skal kjenne etter....)

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Eg har begge typane , både dei som bles seg opp og dei som kjennes ut som mens-smerter nederst i magen. Berre pass på at ikkje dei vonde blir vondare. Rier vil bli vondere og vondere etter kvart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kynnere er hard mage, rier er med vond rygg. Burde høre med lege eller jordmor, for det kan være tegn på fødsel, kommer litt ann på hvor ofte og hvor sterke. Rier blir sterkere og sterkere og med kortere tid imellom :-) lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk ikke vondt i ryggen før på slutten av fødselen, alle riene mine satt i "mensensmerte-området". Kynnerene mine kjennes ut som sterk sennastrekk, og magen blir helt hard ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte en del på det første gangen,siden jeg hadde mye kynnere.. Men du kan slappe helt av du vil merke forskjellen på hele kroppen når det er "store" ting på gang :))) Alle merker kynner/rier forskjellig men hugser godt at jeg forsto det med en gang når det var fødselen som var på veg :) Vær glad for at du har kynnere :)) de trener bare til fødselen :)) Masse lykke til :) kan glede deg ingen følelse er bedre enn en nyfødt i armene :)))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kynnere er mye kraftiger hos flergangsfødende også :) Når jeg gikk gravid sist var jeg så sikker på at noe var på gang hele den siste mnd.. men tro meg, det er sant som alle sier - man merker forskjellen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har kynnere av og til, og da blir magen helt hard og det gjør ikke vondt. Jeg har aldri hatt noen menssmerter heller. Jeg snakket med min mor om rier og epidural og slikt, og da sa hun at riene hun hadde ikke gjorde noe vondt... Så da tenker jeg at hvis jeg får det slik som henne, vil det vel bare kjennes ut som kynnere som kommer oftere og oftere. På en måte er det jo bra hvis jeg slipper smertene, og jeg vil nok være klar over at det er rier hvis jeg er i våken tilstand... Men de fleste fødsler begynner jo om natten... Tenk om jeg sover når riene kommer... Og så våkner jeg ikke fordi jeg ikke merker noe... Jeg har ca 1,5 time til sykehuset...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ayreon

Jeg hadde sterke tak i ryggen, og i nedre del av magen for en uke siden, som varte hele kvelden... det var ikke som kynnerne, men betydelig mer ubehagelige, og litt vonde, så jeg trodde det kunne være starten på noe.. Men det var nok antagelig bare at lillegutt la seg enda lenger ned i bekkenet.. Det roet seg nemlig siden, og har stort sett bare hatt vanlige kynnere etterpå.... Men blir det regelmessig og øker i intensitet, så bør du nok ringe ned ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...