Gå til innhold

Kvalm


GULL-JENTA

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg er gravid i ca uke 6 nå.Jeg ha så vondt i hode og er kvalm hele tiden. får bare i meg litt salte kjeks.Noen gode råd?Blir bare liggende på sofaen å glo:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jaja, kvalmen har kommet her og!!

 

Få i deg masse vann, drikk lite og ofte, det er veldig viktig. Ofte er det en årsak til kvalme. Ingefærkapsler kan hjelpe mot kvalmen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for svar:)

da skal jeg sende mannen ut etter ingefær kapsler:)Må prøve:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvalmen kom for fult for over 1uke siden. jeg er i 8 uke. Vært og er kjempe dårlig. Så jeg dro til legen og fikk noen piller for kvalmen. de hjelper hvertfall litt, så jeg har ikke kastet opp etter jeg fikk de. Jeg fikk i meg veldig lite mat, så det er viktig å få ne for kvalmen da. Legen min sa at om jeg hadde vært i jobb så ville hun ha sykemeldt meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk kvalmen min for 3 uker siden, og kaster opp alt jeg spiser og er skikkelig elendig form. Jeg jobber enda 80% som vanlig siden jeg ikke har sagt noe på jobben, så håper holde ut til jeg har fått fast kontrakt.

 

Legen min sa at de har noen reseptfrie piller på apoteket mot kvalme som ikke er skadelige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vært hos jordmor og fått akupunktur for første gang, så er spendt på virkningen... som ikke kommer etter 1-2 behandlinger, så må være tålmodig!

Men hun anbefalte også ingefær te, kjøpt på helsekosten (men d smaker vist "blæ" syns hun selv...)

 

Og så TA D M RO.. ikke stresse og styre!

 

God bedring :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for at dere tok dere tid til å svare meg:)

Godt å høre fra noen da formen er så elendig.:)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...