Gå til innhold

Fy faen, les denne debatten:vil nekte babyer å fly

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

«Babyer skulle vært bannlyst fra fly, kinoer, restauranter og alle andre offentlige steder for den saks skyld. Resten av verden synes ikke at babyen din er så søt som du synes», har en leser skrevet.

Jeg gir vel faen i om du synes babyen min er søt eller ikke! Fram skal vi uansett.

Skrevet

Mine barn er roligere på fly enn mange voksne jeg har sett.

Slike uttaleser om at barn ikke har noe på fly å gjøre bryr meg midt på ryggen. Vi kommer til å fly når vi trnger det uansett.

Ja guttungen på snart 4 hylte litt forrige gang vi fløy, han hylte da vi lettet: "Åååååådette var gøy" og lo lykkelig.

Er ikke det mere kos en den klappingen mange vokne bedriver når man lander så vet ikke jeg :o)

Skrevet

Uten at jeg sier meg enig her, så må jeg si at det finnes mye uvettig reising med babyer.

Vi reiste til USA for mange år siden, da var det noen der med en baby som gråt fra København til Chicago. Det var veldig slitsomt for oss, og ikke minst for foreldrene.

Nå vet jeg selvsagt ikke om de MÅTTE til USA, men at de var slitne etter den flyturen var helt klart.

Så jeg tenker litt sånn, at skal vi fly med små barn, kan vi ikke bare fly til Mallorca, behøver vi å reise til Australia da?

Vi har ikke flydd så langt mens de har vært små, men det holdt helt klart å fly til Kreta da Knerten var 2 år, da var tålmodigheten hans slutt rett og slett:-)

Skrevet

Men det kan tenkes de har flydd til andre steder før, da med en rolig unge. Men at det denne gangen skjedde noe.

Ja det er slitsomt med barn som gråter, men det er også slitsomt med fulle turister, folk som dytter knærne i seteryggen, voksne uten volumkontroll, fyllesjuke som akker og bærer seg +++

Så lenge man gjør sitt beste for å holde ro må barnefamilier få reise de også. Jeg er iallfall blant de som mener barn har god av det de også.

Eldstegutten drømmer seg ofte tilbake til forrige USA tur og er en engel å ha med seg rundt pga at han er vant til det.

Vi skal fly til USA senere i sommer. Da med en på litt over 4, en på snart 2 og en på 3 mnd.

Skrevet

Jeg liker veldig denne debatten, for da har jeg enda en unnskyldning for min kjære å ikke fly (flyskrekk) :P

Neida, syns det er helt latterlig.

Men de sier jo at det ikke er mange som egentlig klager på det her i Norge.

Er de som driter seg ut..

Selvfølgelig, man burde kanskje ikke ta en 10-12 timers tur første gang, men det er en annen sak..

Skrevet

Er heeeeelt enig med deg Frokostquiz. Ungene våres er også mye roligere en mange mange voksne vi har møtt på på flyvninger over hele verden. Det finner mange høylytte, bråkete irriterende voksne mennesker jeg gjerne skulle sluppet å fly med. Men jeg lar ikke de ødelegge for meg og gidder ikke å bruke energi på å irritere meg over de.

Når det er sagt så har jeg mang en gang møtt på unger som er høylytte, bråkete og ukontrollert med foreldre som ikke synes å bry seg. Men det er en så liten del av alle de barnefamilier vi har støtt på under reise at det er ubetydelig. Og man kan jo ikke dra alle under en kam.

Nei makan til suttrete folk, de kan like gjerne holde seg hjemme. De trenger ikke å fly, gå på cafe, kino eller lignende. Skal de inrritere seg over så lite som barn så må det være noe de går å irriterer seg over hele tiden

Skrevet

MIn erfaring:

Jeg vil mye heller sitte ved siden av en baby som hyler - enn å sitte ved siden av en overvektig person som eser utover setet sitt - og gjerne tar halve mitt sete. Eller i verste fall - en person som lukter vondt. Eller enda verre - havne ved siden av en person som er av den snakkesalige typen - som gjerne vil snakke tørrprat i åtte timer.

Lufta er for alle så vidt jeg har fått med meg, både på godt og vondt.

Er man for tett i skallen til å forstå såpass, så er det kanskje vedkommende som bør holde seg hjemme.

Skrevet

Det er mange som har familie i andre verdensdeler... som ikke kun drar pga ferie.

Gjest Sauen og ungene
Skrevet

Syns det er mye verre med disse halvharry 40-åringene som begynner drikkinga klokka 6 om morgenen, for nå skal de på TUR og som blir fullere og mer høylytte jo nærmere flyet kommer dette "sydenlandet".

Skrevet

Å ja, glemte mannfolk som tror at siden jeg er jente og ikke fyller ut setet mitt helt kan de bare sprike med beina så mye de vil for å ikke klemme det digre utsyret sitt.

Mitt setet, min plass, hold beina hos deg selv.

Vil jeg beinflørte gjør jeg det med mannen, eller de rolige flyvandte ungene mine, he he.

Skrevet

Saken er jo oppkunstruert av Dagbladet for å provosere og viser til en undersøkelse fra tripadvisor (nettbaserte reisetips med stor andel unge backpackere)?

SAS, Norwegian og Widerøe får ikke særlig klager på barnefamilier så da er det jo ikke noe sak i det hele tatt.

Flyselskapene sliter dessuten økonomisk, ikke akuratt noe smart trekk å miste familiene..

At debattanter under saker i nettavisene er idioter viser jo alle sakene som åpner for slike debatter uansett..

Skrevet

Hvis man leser artikkelen, så fremgår det tydelig der at flyselskapene ikke anser småbarnsfamilier å være ne problem (det kunne de uansett ikke gåt ut og sagt da, men - hehe). Det er først i de ufattelig usaklige kommentarene... de slår jo anonymforumet her en høy gang!

Makan til usaklige påstander skal man lete lenge etter.

Jeg har reist mye med min lille frøken, noen turer har gått som en drøm, andre ikke. Sånn er det. Man prøver jo etter beste evne å få babyen til å være rolig, men min er iallefall ikke utstyrt med en av-knapp, så det har ikke vært like lett alltid. Særlig ikke den gangen vi satt tre timer på et stappfullt fly, jeg alene med frøkna på 6 mnd - ved siden av en mann som tok 1 1/2 sete.

Men jeg er den første til å innrømme at hvis jeg skal reise uten barn, er ikke akkurat drømmen å havne ved siden av en barnefamilie (",) Ei heller de som tyller i mengder med alkohol, de som er fete eller å få en foran seg som lener seg helt tilbake, de som er på bryllupsreise, jentetur eller guttetur, de med flyskrekk, de med ipod med høøøøy musikk, de som lukter vondt eller spiser mat som lukter vondt - i det hele tatt så risikerer man å havne ved siden av mye rart når man ferdes ute blant folk. Det er enten å akseptere det, eller holde seg hjemme (",)

Skrevet

Det er vanvittig slitsomt med babyer og små barn som skriker seg gjennom flyturen eller sparker meg i ryggen hele veien til italia fra gardermoen.. Men når det er sagt er det like irriterende med menn som snorker høylydt, fislukt, fulle nordmenn på heisatur og ikke minst 10-20 stk fra samme firma på hopsatur..

Men jeg kjøper flybillett kun for å bli transportert, jeg bestiller ikke transport uten lyd!!

Sånn er det å være blant mennesker og det håper jeg det vil fortsette å være. Vi kan ikke ha en verden der alle skal ta så mye hensyn til andre at man nesten forsvinner i underdanighet (mangel på passe ord her..)

Klart man skal ta hensyn, men ikke la vær å fly i allefall..

Skrevet

Hehehehe - her er det noen som har kjedet seg veldig, og tenkt at "nå skal jeg banne meg provosere!"

Skrevet

Det ser jo ut som alle klager på noe her i denne tråden, så da får dere jo bare slutte å fly........

Skrevet

Tar dere virkelig dette seriøst? Leste innlegget den dagen det kom på trykk, men gadd ikke ta meg spesielt nær av det.

Nå har vi ei snuppe som aldri har felt en tåre på våre flyturer, mulig vi bare er heldige?

Må faktisk innrømme at jeg synes det er "slitsomt" men de barna som gråter konstant på flyet... Hadde imidlertid ikke giddi og sendt inn klage på det.

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Oij. Jeg er feit, og har unger som bråker (selvom jeg prøver å gjøre noe med det når vi flyr)

Skjønner jo at jeg bør holde meg inne!

Skrevet

Det er bare komisk. Jeg bryr meg ikke om noen irriterer seg over at barnet mitt skriker. Skjønner at det kan bli slitsomt å høre på barnegråt helt til usa, men om jeg ikke reiser på en så lang reise med et lite barn er det for barnet sin skyld, og ikke de andre passasjerene.

Artig hvis man skal begynne å utestenge alle som lager lyd. Er ikke bare babyer som går med i dragsuget da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...