Nurket1 - prøver 2010 Skrevet 22. mars 2010 #1 Skrevet 22. mars 2010 Vet det er litt dumt å spørre om det her...men noen er jo i gang med runde nr. to... Hvor lenge gikk dere på: - klexane/albyl-e - prednisol - cyclogest Jeg vil ikke slutte for tidlig....
petra og gullet Skrevet 22. mars 2010 #2 Skrevet 22. mars 2010 Hei, jeg fikk vite fra klinikken at jeg skulle gå på albyl-e og prednisolon til UL dagen i uke 7. Vet ikke hva cyclogest er, så den kan jeg ikke svare på for deg. Ville ringt klinikken/sykehuset å spurt en ekstra gang, så er du sikker. Lykke til videre!
Lady-alice Skrevet 22. mars 2010 #3 Skrevet 22. mars 2010 hei Nurket1. jeg bare lurer på et par ting. hva er:- klexane? - prednisol? - cyclogest?
MK73 Skrevet 22. mars 2010 #4 Skrevet 22. mars 2010 Jeg synes ikke det er dumt å spørre her, Nurket! Ved de forrige graviditetene mine gikk jeg av det du nevner kun på Cyclogesten, den gikk jeg på frem til 12 fullgåtte uker. Siste forsøket hadde jeg ved vår felles klinikk, og da var planen slik: - Cyclogest 12 uker - Prednisolon 12 uker - Klexane 7 uker (men jeg ville nok ha diskutert meg til å gå på den lenger ettersom alle mine aborter har vært etter 9 uker).
Nurket1 - prøver 2010 Skrevet 23. mars 2010 Forfatter #5 Skrevet 23. mars 2010 Hmmmm Ja, har jo gått galt i uke 8 hos meg og...så veldig nervøs for denne uken...har forlenget medisinene litt til...orker ikke slutte enda... Litt usikker på prednisol...blir litt oppgitt over at det er så ulike tilnærminger....har selv lyst å gå på alt til uke 12.... Ja ja... Takk for svar. Klexane= blodfortynnende, skal gjøre forholdene bedre i livmoren , bedre gjennomstrømming av blod og dermed feste... prednisol = betebdelsesdempende, hindre at kroppen støter fra seg egget, lettere feste, brukt i forbindelse med enometriose bl.a. Cyclogest = samme som feks Crinone, støtte for kroppen om man blir gravid progesteron? et hormon kroppen selv produserer når man blir gravid, gir ekstra boost! :-)
Lady-alice Skrevet 23. mars 2010 #6 Skrevet 23. mars 2010 tusen takk for svar på spørsmål nurket=) da vet jeg hva dette er oxo.=)
hegeno Skrevet 23. mars 2010 #7 Skrevet 23. mars 2010 Jeg gikk på prednisolon til positiv test, så trappet jeg ned i en uke og så slutt. Cyclogest tok jeg til uke 7. Planen var cyclogest til uke 12 tror jeg, men da jeg sa fra at jeg ventet tvillinger fikk jeg beskjed om at jeg bare kunne slutte med cyclogest.
Nurket1 - prøver 2010 Skrevet 24. mars 2010 Forfatter #8 Skrevet 24. mars 2010 heisann... Skal gå litt lenger på medisinene...heldigvis...fikk helt hetta jeg...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå