pip pip Skrevet 22. mars 2010 #1 Skrevet 22. mars 2010 Hva trenger man helt fra starten av?? Er så usikker. Har egneltig tenkt at jeg skulle se ann hva jeg trengte etter fødselen. I tillfelle jeg ikke får bruk for det. Ammeskjold, brystvortekrem ol. Har amme bh og ullinlegg. Syns dere det kan være greit å ha kjøpt det inn på forhånd???
Gjest Skrevet 22. mars 2010 #2 Skrevet 22. mars 2010 Jeg synes det er lurt å ikke kjøpe inn for mye. Jeg kjøpte inn skjold og krem og skjell ditt og datt sist og fikk nesten ikke brukt for noe av det:) På føden har de krem og skjell og skjold slik at du kan prøve. Det er nemlig ikke alt som hjelper for alle og det er jo surt å bruke penger på noe man ikke får brukt for. Selv liker jeg skjellene, men det er ikke dermed sagt at det er nødvendlig å ha det før fødsel siden det kanskje ikke funker for deg:) Mange klarer seg fint bare med ammebh og unngår sårhet bare ved å smøre morsmelk på brystvortene og la det tørke før man kler på seg:)
rsst Skrevet 22. mars 2010 #3 Skrevet 22. mars 2010 Hei Jeg ville investert i et par gode ullinnlegg. Blir en kald på brystene er det veldig lett å få betennelse.. Og brystkrem var helt nødvendig allerede på sykehuset for min del... det lindrer. ammeinnlegg engangs innenfor ullinnlegget er også et must.. Ammeskjold har jeg ventet med. Et godt tips til å ta på brystvortekrem uten å gni på såre vorter er å ta en liten "dert" med krem i midten av ammeinnlegget og bare legge innlegget på puppen....
Nr 2 i magen:) Skrevet 22. mars 2010 #4 Skrevet 22. mars 2010 Ullinnlegg og ammeinnlegg har jeg kjøpt inn til nr 2. Ellers så trengte jeg brystpumpen med en gang sist da det var overproduksjon i begynnelsen, og den brukte jeg også innimellom utover. Men kan nok fint vente med den. Innlegg er vel det viktigste:)
megoglille Skrevet 22. mars 2010 #5 Skrevet 22. mars 2010 Jeg skal ha med: -ammeskjold -ammeinnlegg engangs -brystvortekrem -ammeinnlegg ull Jeg slet veldig med såre brystvorter sist, så jeg vil være på den sikre siden. Sist hadde jeg bare med ammeinnlegg (ull og engangs) og det gikk fint, var først etter at jeg kom hjem at jeg ble sår. Ellers var det lufting-lufting-lufting som gjaldt for meg..
Gjøkeredet③ Skrevet 22. mars 2010 #6 Skrevet 22. mars 2010 Jeg investerte i det meste forrige gang, men alt jeg trengte og brukte var amme BH'ene og engangs ammeinnlegg, så ville kanskje ikke tatt helt avgårde sånn med en gang.. Hadde både krem, ullinnlegg, skjold osv osv, men har aldri brukt noe av det og jeg fikk desemberbarn, så varmt var det ikke:o)
SusyQ Skrevet 22. mars 2010 #7 Skrevet 22. mars 2010 Det viktigste er ullinnlegg og amme BH. Resten er lettvint å få tak i om du trenger det. Renner melka fælt i starten sender du mannen ned på apoteket (er jo ett på de fleste sykehus) og kjøper engangs papirinnlegg som du har utenpå ullinnlegga. En pumpe kan være kjekt å ha, men avhenger litt av om du har tenkt å fullamme eller ikke. Jeg gjorde det og pumpet hver kveld, da var det kjekt med en dobbel elektrisk en, men om du skal bruke mme når du er borte fra babyen er det ikke sikkert du trenger den. Salve er greit om du får sår, men mm på puppen og lufttørking er best. Uansett har de salve på barsel, og igjen: apoteket er ikke langt unna.
pip pip Skrevet 22. mars 2010 Forfatter #8 Skrevet 22. mars 2010 Tusen takk for mange supre tips. Ja det er sant, apoteket er jo rett i nærheten, til og med ganske nærme leiligheten også. Så samboer kan jo ta bena fatt Har amme pumpe, tenkte at samboer kan hjelpe til litt med matingen i begynnelsen. Han har tatt 4 uker fri, så nå skal vi bare kose oss Har kjøpt inn en enkel amme bh for nå, og skal invistere i noen fine etter fødselen, når jeg ser hvilken str jeg blir Ammeinnlegg i ull er allerede i bagen. Er helt utrolig Kan ikke tro at jeg er inne i den siste uken....
TinaP Skrevet 22. mars 2010 #9 Skrevet 22. mars 2010 Såre brystvorter får du vel uansett når du ammer. Jeg måtte til innkjøp av ammeskjold sist gang men dette skal jeg definitivt ikke bruke denne gangen. Syntes det var vanskelig å slutte med. Ammeinnlegg i ull og engangs skal jeg ha. Brystvortekrem har jeg og liggende. Albue-skjell hjalp min søster veldig, så jeg må få mannen til å hente dette i strandkanten.
umpa lumpa Skrevet 22. mars 2010 #10 Skrevet 22. mars 2010 trenger man vaske ammeinnlegg i ull før man tar de i bruk?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå