Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg begynte i ny jobb februar, fant ut at jeg var gravid like etter, har gått hjemme på overgangstønad, men har hørt at det ikke tells. må jeg jobbe i 6 mnd eller gjelder det når man er sykemeldt og? sliter så utrolig med kvalme og har merka at bekkenet begynner å krangle. så er redd for at jeg ikke kommer til å klare å jobbe fult 6 mnd. og hvordan regner man ut grunlag for foreldre penger?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du rett på sykepenger? Da tror jeg sykepengene teller som grunnlag.

Skrevet

Kravet er at man må ha vært i arbeid minst 6 av de 10 siste månedene før du går ut i permisjon. Men: sykepenger er likestilt med arbeid, så du trenger ikke være redd for ikke å ha krav på noe!

Grunnlaget for foreldrepenger og sykepenger er det samme. Enten fastsatt inntekt, eller et representativt gjennomsnitt dersom man ikke har fast lønn. Arbeidsgiver skal sende inn inntekts-/skatteopplysningsskjema både i forbindelse med sykemelding og permisjon. Når det gjelder foreldrepenger velger du om du vil ta 80% eller 100% dekning, men dette kan det vel hende du kjenner til allerede!

Lykke til!!

Skrevet

Hadde tatt meg en tur på nav, og fått pratet ordentlig med noe. Ikke bare ring, for det er ikke alltid dem som sitter der vet hva dem sier tror jeg.. Jeg har fått flere forskjellige svar når det gjelder en og samme ting:P

Skrevet

...og selvsagt er dette forutsatt at du har krav på sykepenger....

Skrevet

hei hi her. tusen takk for svar.. ;) nå ble jeg litt roligere..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...