Gå til innhold

den beste 6mnd-grøten

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvilken grøttype syns ditt barn er best?

Jeg skal ut å kjøpe i dag og er igrunn ikke helt fornøyd med de to jeg har prøvd fra Nestle. Havregrøt Elpe og Hvetegrøt Havre..

Syns det så altfor lett blir klumpete og når vi er halvveis i måltidet blir de så flytende igjen.. Mulig vi gjør noe veldig rart, men jeg er ikke veldig fan iaffal...

Noen som har noen favoritter der ute?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ris og pasta fra småfolk er den som passer best her. (veldig fint mel i denne og løser seg godt opp)

Har også prøvd havre og spelt fra holle, men den får hun vondt i magen av.

Gjest 5 andre
Skrevet

Vi bruker de fra Nestle for det meste, men har aldri opplevd at de blir verken klumpete eller tynne etter hvert. Bruker av og til den ris og pasta som også er nevnt.

De skal jo blandes forholdsvis tynt, for de tykner en stund etter at du har blandet. Bruker alltid øyemål og ikke det på pakken. Blander du med vann eller mm? Vet at mm kan gjøre grøt tyntflytende.

Skrevet

blander med vann.. På øyemål. Er veldig rart for har aldri opplevd det før. Jobber i barnehage og har blanda grøt hver eneste dag så lenge jeg har vært i jobb... Men her hjemme skjer det omtrent hele tida.. Spesielt den havre og eple blir noen klumper i den. Men når det gjelder å bli tynn etterhvert gjelder nok det mer den 4mnd risgrøten enn de vi bruker nå.. Virker som om hevelsen liksom forsvinner igjen og gjør grøten mer flytende...

Men hun liker jo forsåvidt grøten... Bare lurer på om hun kanskje liker en annen enda bedre... :P Og da trenger vi tips! :P

Gjest 5 andre
Skrevet

Kan ikke hjelpe deg videre der. Er begrenset med utvalg i butikken, så det blir ikke prøvd ut noe særlig.

Min spiste Hvetegrøt med Eple nå, og det var ingen klumper .)

Har også opplevd at 4 mnd. risgrøt har blitt flytende.

Håper dere finner noe dere blir fornøyd med. Har hørt mye skryt av Hipp sine produkter her inne tidligere. Kanskje verdt og teste det?

Skrevet

Vi liker best Holle grøtene som hverken er tilsatt MME eller fruktsmak. Vi har brukt de siden gutten begynte med fastføde 5 mndr gammel. Han elsker hirsegrøten, men liker alle andre typene også.

Skrevet

hvor får man tak i de?

Er det Holle som har frukmosen med spelt i også? Har leita meg grønn etter den uten å finne den... :S

Skrevet

Småfolk sin ris-og -pasta grøt er en stor favoritt her i huset.

Ellers er hvetegrøt med eple også en av favorittene.

Skrevet

Begge ungene mine har likt hollegrøtene best.

Jeg har da leget fruktgrøt selv og blandet i av og til og så har jeg tilsatt litt kaldpresset rapsolje.

Skrevet

Her i Stavanger finner jeg den på helsekost eller på MEGA som nylig har begynt å føre Holle.

På grøtpakken har oppskrifter for forskjellige grøtvarianter: med MME, med bare vann, fruktgrøt og grønnsakgrøt. Vi brukte alle variantene med stort hell.

Konsistens og smak er ganske bra i forhold til de andre grøtene vi har prøvd. Vi pleier å ha 2 typer i hus og veksle mellom dem.

Skrevet

Her går det i Nestle hvete- havre tror jeg den heter;) den klumper seg ikke... har prøvd småfolk sin god natt pasta og ris, men den blir så klumpete.

Det er forresten Nestle sin som er anbefalt pga jern og div...

Skrevet

For å unngå klumper heller jeg vannet i bolle og så har jeg pulveret (nøyaktig målt opp, jeg bruker vekt) i en annen skål. Deretter heller jeg pulveret i vannet litt etter litt mens jeg pisker med en gaffel. Blir perfekt grøt hver gang! :)

Skrevet

Nestle sin er annbefalt på grunn av at så mange foreldre ikke setter seg inn i hvordan balansere kostholdet til ungen for at den skal få i seg det den trenger og hvordan gjøre det.

Da er det enklere for de fleste å bare gi den nestle.

Skrevet

Mener den vesla liker best er havregrøt med banan og aprikos eller noe sånt. Den klumper seg ikke og holder rett konsistens hele veien. Den hvetegrøt med eple er jo rett og slett ekkel, får jo konsistensen til seig lim :-/

Skrevet

I alle Helsekost butikker. Min lille knært vil gjerne ha litt mer smak, så jeg blander 50/50 me Holle Hirse som er naturlig rik på Jern, og Nestle BananAprikos som smaker litt mer. Bare vær forsiktig med å ha i for mye pulver, da blir det klumper

Skrevet

Vi bruker Hippo havregrøt- har prøvd noen fra Nestle men de liker hun ikke...

Skrevet

Småen liker 6 mnd-grøten fra Hipp best av de vi har prøvd (Nestlé havregrøt m. frukt og hvetegrøt m. havre). Jeg har kastet esken, så jeg vet ikke hva det er i den...

Skrevet

Hipp er knallgod, kunne spist den selv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...