Gå til innhold

Adoptere vekk barn


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Noen som vett noen sider ol. der jeg kan lese mer om å adoptere vekk mitt ufødte barn? Eller om hvordan det foregår?. Er ikke rusmisbruker eller noe, bare fortvilet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

bufetat.no er nok den siden hvor du finner best informasjon.

 

Hvis du er i en fortvilet situasjon så kan det være en løsning å plassere barnet i fosterhjem slik at du kan holde kontakten og ev. ha mulighet til en tilbakeføring når hverdagen blir bedre.

 

fosterhjem.no

 

 

For å adoptere bort barnet må både du og faren godkjenne dette. Barnet må bo de 2 første mnd av livet sitt i beredskapshjem/fosterhjem i påvente av adopsjon. Barnet kan ikke adopteres før det er minst 2 måneder (angrerett for deg). Du kan når som helst gjennom disse 2 mnd ombestemme deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

hvor langt er du på vei da? Vi kan adoptere barnet ditt...tenk om det hadde vært så lett i norge...jeg skulle ønske det.

Vi har ønsket oss og prøvd og fått barn i 7-8 år nå----

 

Lykke til uansett valg du tar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei.kan føle din fortvilelese.og vil så gjerne hjelpe..Kanskje er det ikke riktig tidspunkt å avgjøre adopsjon nå. kanskje du kan få hjelp fra buf etaten.Det beste hadde vært å finne et sted å bo mens du er gravid sammen med en familie som vil hjelpe deg. kanskje jeg kan bistå deg.slik at du får muligheten å tenke deg godt om. Hvis du er veldig ung, kan du bli min "datter" og jeg kan hjelpe deg med å ta vare på barnet,når den tid kommer.Imotsattfall kan vi undervveis vurdere hva som vil være best for deg. Du kan uansett få bo hos meg, enten i egen hybel eller i egen leilighet. sammen finner vi ut hva er best for deg. håper du vil ta kontakt,omså bare at jeg kan bli din fortrolige "venn i nøden"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Dette kan ikkje vere eit lett valg for deg...

Var selv veldig fortvilet da eg var gravid med datteren min og vurderte både adopsjon og fosterheim, men da det kom til den dagen hun ville til verden klarte eg det ikkje. Nå er vi en liten familie eg og hun og hun er straks 3 år gammel. Ønsker veldig eit barn til slik at hun kan få søsken men pga at eg har hat cyste på livmoren er dette kanskje umulig å oppnå.

Eg elsker datteren min og hun er ei veldig glad og fornøyd lita tulle som daglig er med i stallen og rir og steller hestene til besteforldrene sine og er i barnehagen der hun koser seg veldig.

Eg veit korleist det er å vere fortvilet og ikkje heilt vite korleist man skal klare å få til foreldrerollen.

 

Trenger du ei vennine å snakke med eller en stad å komme så ta kontakt for en prat eller en trygg stad å kunne tenke på hva du ønsker å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...