Anonym bruker Skrevet 21. mars 2010 #1 Skrevet 21. mars 2010 Datteren min på syv uker har plutselig begynt å få masse grønt slim i det ene øyet, og det ser utvilsomt ut som en betennelse/katarr. Er det noe jeg kan gjøre for å rense øyet, eller gjøre det bedre her hjemme?
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2010 #2 Skrevet 21. mars 2010 Drypp noen dråper morsmelk i det betente øyet - det virker!
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2010 #3 Skrevet 21. mars 2010 Oij! Får hun ikke vondt da? Hehe, jeg har sånn skrekk for å få ting på øyet selv skjønner du;p Men om det hjelper så må man vel kanskje bare prøve?
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2010 #4 Skrevet 21. mars 2010 Nei, hun vil blunke fordi hun får noe i øyet, det er en refleks det. Men morsmelken er full av antistoffer som vil ta rotta på basselusken i øyet. Klem ut litt melk i en teskje og hell det på øyet, ikke mange dråpene som skal til.
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2010 #5 Skrevet 21. mars 2010 og det er lettere å styre dråper fra teskje enn fra puppen ...
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2010 #6 Skrevet 21. mars 2010 du kan tørke vekk gugga med en bommullsdott ogkokt vann, så dryppe på mm:) det er viktig å ikke la det ligge gugge i øyet, og ikke bruk samme klut på det "syke" øyet og det friske! da blir det gult på begge:S hadde dette fra lisja var fødd, men tror det var tette tårekanaler.. men behandlingen var det samme sa HS:)
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2010 #7 Skrevet 21. mars 2010 Tusen takk for svar! som førstegangs får jeg jo helt anfall for altmulig ;p HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå