frøet76 Skrevet 21. mars 2010 #1 Skrevet 21. mars 2010 Har en liten her med omgangssyke. Og 5 min etter at jeg ga Pinex 125 mg fikk hun diare. Så rester av pillen i bleien. Men hvor mye er tatt opp,- og kan jeg gi en ny?
Gjest Gul stjerne Skrevet 21. mars 2010 #2 Skrevet 21. mars 2010 Tror mye er tatt opp i løpet av fem minutter, alt innen ti minutter. Tror jeg. Men tror det går fint å gi henne en dose til nå, det er døgndosen du ikke må overstige.
Ranveig R Skrevet 21. mars 2010 #3 Skrevet 21. mars 2010 Vi har i alle fall merka bedring etter ca 10 minutt, så vil tru ein del er tatt opp allerede etter 5. Men ettersom du såg noko av pillen i bleia har ikkje alt blitt tatt opp. Du kan eventuelt gje ein stikkpille med mindre virkestoff (60mg) viss du har, eller dele ein 125mg i to og gje halvparten.
Lykkekløver Skrevet 22. mars 2010 #4 Skrevet 22. mars 2010 En stikkpille må aldri deles i to, man vet ikke hvordan virkestoffet er fordelt i stikkpillen.
kokosyklus Skrevet 22. mars 2010 #5 Skrevet 22. mars 2010 Kanskje dere skal prøve med mikstur om hun ikek kaster opp. uansett så er det jo lettere å se hvor mye som er tatt opp ev en stikkpille. god bedring!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå