Anonym bruker Skrevet 21. mars 2010 #1 Skrevet 21. mars 2010 Altså dere som er i parforhold. Hvor ofte er både du og mannen borte fra barna samtidig over natta? Litt inspirert av besteforeldretråden.
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2010 #3 Skrevet 21. mars 2010 Aldri. Hilsen hi av besteforeldretråden;)
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2010 #4 Skrevet 21. mars 2010 Aldri, 4 år. Men, jeg skal på tur med de to eldste i påsken pappaen blir hjemme med lillebror. Snakk om fire netter, kommer til å savne han.
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2010 #5 Skrevet 21. mars 2010 I løpet av over 18 1/2 år, to ganger. Den ene gangen ble mannen min hos meg på sykehuset da jeg ble innlagt ei natt like før en av fødslene. Den andre gangen fordi vi ble værfaste og ikke kom oss hjem, og en av ungene var med oss da, mens de andre var hjemme.
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2010 #6 Skrevet 21. mars 2010 Tror det har skjedd 3-4 ganger. De er 5 og 2.. Men er ofte borte med barnevakt hjemme, men kommer igjen og tar ungene på natta hvis de våkner. Barnevakt reiser enten hjem eller overnatter.
Gjest Sauen og ungene Skrevet 21. mars 2010 #7 Skrevet 21. mars 2010 Uff, vi har nok mye barnevakt vi... Ca 6-8 ganger i året vil jeg tro (eldste. yngste har bare vært på et par overnattinger). det er besteforeldrene som maser, da, hehe =) Syns det er helt greit. Jenta er helt i ekstase når hun skal til besteforeldrene, vil nesten ikke bli med hjem igjen og vi får slappet av og kost oss.
UnePune äntligen hemma! Skrevet 21. mars 2010 #8 Skrevet 21. mars 2010 Hadde barnefri i går pga vi skulle pakke ned huset før salg. Før det igjen var det et år siden sist vi hadde pass til alle 3 på en gang trur jeg. Neste gang vi skal ha barnefri som jeg vet om er et halvt år til - da skal vi på langweekend til Paris =D Kjenner at jeg ikke er så opptatt av å ha barnefri lenger - og setter heller mer pris på at besteforeldrene vil låne en og en unge. Siden vi har valgt å få 3 tette skjønner jeg godt at det kan bli mye med 3 på en gang. Iom at minstemann allerede nærmer seg 2 år merker jeg også at hverdagene er lettere.
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2010 #9 Skrevet 21. mars 2010 Tror eldste på 3,5har sovet hos mormor og morfar alene 3 netter. Første gang var han 2. Da var jeg og pappaen på føden og fikk minstemann. Så har han sovet 2 enkeltnetter der senere. Da har det vært fordi han har hatt lyst og spurt mormoren og morfaren selv om han fikk lov. Minstemann på 1 har aldri sovet borte.
NormaJean Skrevet 21. mars 2010 #10 Skrevet 21. mars 2010 tja, MINST 1 gang i måneden! Da sover han hos mine foreldre. Som oftest pga jobb, jeg jobber natt og mannen er kanskje på forretningsreise. Kan jo ikke la barnet sove hjemme alene heller;) Og noen ganger fordi vi skal ut og spise og moren min syns det passer bedre at han sover der istede for at hun sitter hjemme i stua vår.
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2010 #11 Skrevet 21. mars 2010 Barnet mitt er 2 år og har sovet borte 2 ganger. Når vi først har fri er det godt å ha ungen selv.
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2010 #13 Skrevet 21. mars 2010 Yngste er tre år. Tror hun har vært borte fra oss begge to tre netter totalt. Eldste på 5 har vært litt mer borte fra oss.
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2010 #14 Skrevet 21. mars 2010 Minstejenta på et og et halvt år har sovet hos besteforeldrene sine på begge sider ca 6 ganger tilsammen. Det er fordi de har ytret et ønske om det. Synes det er sunt og fint for barn å overnatte hos andre i familien som er glade i dem. Håper det blir mer overnatting nå som jeg har sluttet helt å amme;). Til sommeren vil jeg kose meg med kjæresten og pappaen til minstejenta. Drikke øl og legge meg sent en gang imellom, hehe.
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2010 #15 Skrevet 21. mars 2010 Vi har barnevakt ca 6 ganger i året, og jeg signerer med anonym så jeg ikke blir kjefta huden full! JA; jeg er glad i barna mine. JA, jeg elsker å tilbringe tid med dem. MEN jeg elsker også mannen min. Jeg trenger tid med ham. Yngste er litt tullete å legge, og sovner som regel ikke skikkelig før klokka 23, når vi skal legge oss. Dvs at jeg og mannen får veldig lite tid til å være kjærester, og ihvertfall ikke tid til å ha sex! De eneste gangene vi har sex er disse gangene vi har barnevakt, og jeg syns sex er ganske viktig for at et forhold skal fungere. Kall meg gjerne egoistisk, men det er sånn vi vil ha det. Besteforeldrene passer mer enn gjerne (det er som regel dem som spør) og ungene storkoser seg.
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2010 #16 Skrevet 21. mars 2010 Hehehe. Vi lar ikke minstejenta ødelegge sexlivet, heldigvis. Her har vi sex på sofaen for tiden.
GeneralSpringSkalle Skrevet 21. mars 2010 #17 Skrevet 21. mars 2010 eldstejenta på 7 har vært myyyyyyyyyyyyyye hos mormor. Ikke for barnevakt, men fordi mommo erpå tuppa etter henne og vil ha henne masse. De har et helt fantastisk bånd, og mamma ringer meg stadig og sier at hun tar henne med seg hjem fra skolen. Hun vil ha henne på besøk i helgene, og jeg får stadig en tlf når det nærmer seg legging at hun skal sove hos mommo. Og vi er hjemme og skal ingenting. minstemann på 15mnd har overnattet hos mommo 2 ganger. En gang på forespørsel fra henne, og en gang når vi spurte om barnevakt. Jeg synes at det er sunt og viktig for barn å ha flere voksne de er trygge på og glad i gjennom oppveksten og er veldig glad for båndene mine to har til mommoen sin. (svigers bor desverre langt unna...) Minsten hyler allerede av glede når mommo kommer på besøk og parkerer på fanget hennes med mere kos enn jeg og pappaen får MEN Jeg blir lei meg av ordet barnefri. Og jeg synes det er trist når behovet for å sette bort barna til stadighet blir stort. Jeg skjønner at noen trenger mer avlastning enn andre og at det finnes forskjellige grunner til dette. Jeg er glad for at barna mine har mommo på denne måten, men mitt behov for henne er ikke det som har vært i fokus her, det er hennes behov for barna og deres for henne. Jeg savner alltid jenta mi når hun er hos henne og gleder meg til hun kommer hjem til oss. Samtidig vet jeg at hun elsker å være der. Og jeg har vel spurt om barnepass ved to anledninger på 7 år. Det ene var når sambo endelig spilte konsert i hjembyen vå og jeg ville se på, og det andre når vi skulle ut av byen i bryllup. Men eldstejenta bodde hos mommo i 3 uker da jeg fikk minstemann, ettersom jeg og baby gikk igjennom en tøff start og far bodde på sykehuset hos oss. Han var hjemme hver dag og gav jenta si en klem, og mommo kom på sykebesøk med henne til oss. oi, nå skrev jeg kjeeempelangt. hehe kjeder meg ;p
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2010 #18 Skrevet 21. mars 2010 Vi venter vår første, men sånn det ser ut nå så kommer vi nok til å ha barnevakt over natta kanskje en gang i måneden? Kommende besteforeldre og tante maser allerede om når de kan passe, hvor lenge jeg vil vente før hun/han kan sove over osv. Det er jo bare kjempekoselig det. Høres ut som alle her trenger å unskylde seg for hvorfor de har barnevakt. Helt tullete. Godt som par å få vært litt alene av og til, og min erfaring er at det er mange besteforeldre/tanter/venner som gjerne vil passe så mye at man må si nei innimellom. Så hva er så galt med det?
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2010 #19 Skrevet 21. mars 2010 23:29.. Jeg mente det samme som deg før jeg fikk barn. Jeg handlet inn utstyr til besteforeldre, fordi jeg skulle ha så mye barnevakt.. Når ungen endelig kom så var faktisk båndet så sterkt at jeg ikke ville.. Og tro du meg, permisjonen går så fort at da vil man bare nyte tiden med den lille. Så begynner man å jobbe og i bhg. Enda viktigere å ta vare på den lille fritiden man har sammen med barnet.. Men det er litt typisk førstegangs å snakke som deg.. Bare vent.. Hilsen meg som har en 2 åring som har sovet borte 2 ganger.
Miztery Skrevet 21. mars 2010 #20 Skrevet 21. mars 2010 Nå er jo lille Solstråle åtte år gammel, så av og til ligger hun over hos besteforeldrene bare fordi hun har lyst, ikke fordi vi skal noe spesielt.. Denne helga lå hun over hos mammaen min natt til lørdag, og hos svigers natt til søndag, fordi teaterlaget jeg er med i hadde generalprøve på fredag og premiere med fest i går.. Ellers blir det toppen en gang i måneden, og sikkert ikke så mye egentlig. Litt mer om sommeren, da hun syns det er morsomt å ligge over på hytta hos mor og far (svigers)..
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2010 #21 Skrevet 21. mars 2010 Hahah Jeg og er 1. gangs og tenker litt slik som 23:29, hehe.. Men vi får se da Planlegger faktisk at bollen bare skal ha 4 dgr/u. i bhg, fra han er 1 til 2 år. En dag skal være "kosedag" enten med meg eller pappan (pappan arb. på sjøen 1 mnd på og 1 mnd fri.). Bekymrer meg allerede over at jeg får se så lite til han dersom han skulle gått 100% bhg.. :S Vil fremdeles jobbe 100%, men vil jobbe 45 min ekstra hver dag for å jobbe inn.. (Slutter 16.15 i stedet for 15.30.)
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2010 #22 Skrevet 21. mars 2010 eg har sjelden barnevakt, men eldste på 10 elsker å være sammen med mormor og de avtaler ofte at hun skal sove hos mormor. Hun blir da invitert. Er der en natt annenhver helg og det er ok så lenge de begge vil og det passer inn i alle skjemaer. Yngste på 2 har sovet hos mormor et par ganger fordi mormor spør og hos farmor et par ganger fordi hun spør. Men det er sjelden at alle barna er borte samtidig. Det har skjedd 2 ganger og da har mannen og jeg gått ut på "date" og vært kjærester. Kjempekoselig. Vi ber aldri om barnavakt, men vi sier ja om barna blir invitert og det passer.
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2010 #23 Skrevet 21. mars 2010 Tja, 3 år og har vært på overnatting hos besteforeldra (på begge sider) tilsammen ca 5 ggr siste året.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå