Gå til innhold

1 ting du BURDE ha til etter fødselen!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har et godt tips til deg...

Men dette er til DEG å ikke til babyen..

SILULEN SALVE(fås kjøpt på apotek)

Når du er 1.gangsfødende er det ofte du blir klipt eller revnet nedentil.

Silulen salven gjør at stingene gror MYE raskere å det ikke er vondt å dra av seg trusa når du er på toalettet(stingene har lett for å stivne litt om du sitter stille eller går lenge uten å gå på do). Det er også mye lettere å bevege seg for dette demper smertene rundt trusekanten.

I tillegg kan babyen bruke denne salven til stumpen til daglig etter stell.

Bare et lite tips fra en mamma til en annen!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

dette skulle jeg vist litt før... søren at ingen fortalte meg om den salven.. jeg sydde to sting og det ene var utroooolig vondt...

så dere som ennå ikke har født, prøv det, grusomt med sting som er stive ja...

Skrevet

Takk for tipset! Alltid kjekt å vite slike ting, og håpe man ikke får bruk for kunnskapen :o)

Skrevet

"Når du er 1.gangsfødende er det ofte du blir klipt eller revnet nedentil."

Ikke enig i den uttalelsen! Hørtes litt skummelt ut.. ;)

Jeg ble klippet mye under begge tidligere fødsler. Aner ikke hvor mange sting det ble, siden jm bare sa "det går ikke ann å telle siden det blir sydd litt i sikk sakk og ikke i rene sting"

Hadde ikke noe spes. problem med det egentlig.

Etter første fødsel satt jeg i indianerstilling i senga inne på selve føden!

Har det tm på video.

Dilla på sandwich is gjekk ikke over med det første, så jeg måtte ned i kiosken for å kjøpe meg en minst en gang om dagen. :) Glemte meg bort å satte meg ned på stolen på vanlig måte første gang jeg spiste i selve kiosken. DET er det eneste jeg opplevde som vondt!

Ubehag hadde jeg mens jeg tisset, men det var lett å lindre med en fuktet mesoft som jeg presset på. Innbiller meg at selve urinen svir litt i seg selv også jeg da. Kjentes hvertfall slik ut.

Regner med at jeg blir klippet denne gangen også, men ser ikke så ille mørkt på det ;)

Skrevet

ano`num *17.03.10*

Det var vell litt feil å si det slik ja..Jeg sier det bare fordi ALLE jordmødrene sier dette til deg under fødsels-samtalen.

IKKE ALLE BLIR KLIPT ELLER REVNER!!

Noen er veldig elastiske nedentil eller har flinke jordmødre som faktisk gjør slik at man ikke revnet eller blir klipt.

Datteren min ble forløst raskt med vakum på slutten å dermed måtte jordmor klippe meg for å få ut jenta mi fort.

OM du revnet eller blir klipt så anbefaler jeg SILULEN salven på det sterkeste.

Sorry for feil uttalelse å masse lykke til til dere alle :)

Skrevet

Høres bra ut:)

Jeg brukte å smøre tykt på med zinksalve, funka hest det:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...