Blomsterpiken og tullene Skrevet 21. mars 2010 #1 Skrevet 21. mars 2010 Jeg har termin i juni og er usikker på om jeg skal ta 80 eller 100 %. Vil vel komme til å starte i jobb igjen i slutten av april/starten av mai uansett (100 % + noen uker ulønnet perm tilsvarende 80% og 56 uker). Da blir det ca. 8 uker i arbeid før sommerferien starter. Hvilken type permisjon skal dere ha?
Dros Skrevet 21. mars 2010 #2 Skrevet 21. mars 2010 Hei, Jeg har termin i begynnelsen av august og regner med å ta 80%s, så får jeg jo resten av de ukene som er igjen som ferie, tenker jeg ikke riktig da? Er jo greit for deg som begnner i jobb igjen i april/mai og jobber bare noen uker igjen før det er ferie. Men hvis jeg var deg tror jeg at jeg ville tatt forlenget permisjon slik at du slipper å begynne midt i slutten av et semester.
Bilingüe Skrevet 22. mars 2010 #3 Skrevet 22. mars 2010 Bare husk at du mister noen rettigheter, som sykepenger, når du er i ulønnet permisjon. Hvis noe skjer og du ikke kan begynne å jobbe igjen når du hadde tenkt, så får du ingen ting (har jeg hørt) og mister dermed den planlagte inntekten. Og jobber du ikke idet sommerferien begynner, så får du ikke lønn hele sommeren heller -det er jo avspasering...
akilles Skrevet 22. mars 2010 #4 Skrevet 22. mars 2010 Heisann. Jeg er også lærer og har Termin 14 august. Skal ta 80% permisjon med 100% lønn. Jeg går da ut i permisjon 24 juli og blir hjemme i 46 uker minus 10 som mannen skal ha. Skal egentlig begynne å jobbe igjen 4 april, men legger til en uke ferie som jeg går glipp av i Juli. (lærere har bare 4 uker ferie i juli og det er bare av dem vi får ha tilgode) Så da begynner jeg å jobbe igjen 11 april. Mannen min skal da ha ti uker og begynner da å jobbe igjen 20 juni. Da er det 3 dager til min ferie igjen begynner 23 juni. Så ut fra dette regnestykket har jeg funnet ut at jeg kan ta 80% perm med full lønn:-) Deilig å ha mulighet til å beholde full lønn:-)
Frøken E Skrevet 22. mars 2010 #5 Skrevet 22. mars 2010 Jeg har termin ca en uke før "akilles" her, så mitt regnestykke blir ganske så likt..... med 80% permisjon, full lønn. Egentlig veldig bra (og tilfeldig) timing på denne guttenbabyen....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå